I zlevněné zboží můžete vrátit: Největší chyby při nákupu ve slevách | Ahaonline.cz

Registrace  |  Zapomenuté heslo

Deník Aha! na Facebooku

úterý 18. března 2025

Svátek slaví Eduard, zítra Josef

I zlevněné zboží můžete vrátit: Největší chyby při nákupu ve slevách

.
(Shutterstock)

Různé slevové akce přinášejí skvělou příležitost ušetřit. Zároveň však mohou být zdrojem zklamání, pokud narazíte na nepoctivé obchodníky. Aha! přibližuje nejčastější chyby, které v případě slev děláme.

*Bezhlavé utrácení Nenaleťte na uměle zvýšené ceny a nucení k rychlému nákupu. Někteří obchodníci totiž uměle navyšují před akcemi ceny, proto se vyplatí sledovat ceny oblíbených produktů dlouhodobě. S nepromyšlenými nákupy zase pomůže seznam věcí, které skutečně potřebujete. A rozpočet, kterého byste se měli držet.

*Neověřujeme obchodníky U on-line nákupů máte ze zákona právo vrátit zboží do 14 dnů bez udání důvodu. Méně známé e-shopy si ale proklepněte. V Česku lze ověřit údaje v obchodním rejstříku, nebo v živnostenském rejstříku, rizikové obchody najdete na stránkách ČOI: https://www.coi.gov.cz/pro-spotrebitele/rizikove-e-shopy/

Věříme zahraničním e-shopům

Lákavé nákupy v zahraničních e-shopech přinášejí vyšší riziko komplikací. Doručení může trvat déle a reklamace bývají složitější. „U mezinárodních sporů, například při nákupech v zahraničních e-shopech, můžete využít platformu pro on-line řešení sporů ODR, kterou provozuje Evropská komise,“ říká Viktor Kubuš, advokát V4 Group. Platforma je dostupná na adrese https://ec.europa.eu/odr a umožňuje řešit spory elektronicky. Rada: Vše dokumentujte. Uchovávejte účtenky, doklady o komunikaci a fotografujte zboží při převzetí.

Nekontrolujeme zásilky při převzetí

Při nákupu on-line nese za zboží odpovědnost prodejce až do okamžiku, kdy jej převezmete. Proto je důležité zkontrolovat obal. „Pokud je obal viditelně poškozen, máte právo zásilku odmítnout převzít. Pokud zjistíte poškození až po rozbalení, je nutné okamžitě vše zdokumentovat, tedy pořídit fotografie obalu i poškozeného zboží a kontaktovat prodejce,“ radí Kubuš.

Bojíme se vrátit zlevněné zboží

Pokud nejste s koupeným zbožím spokojeni, můžete ho vrátit. Sice nemusí být v originálním balení, ale musí být zabalené tak, aby se nepoškodilo během přepravy. „Je však třeba dávat pozor v případech, kdy je obal součástí zboží, jako u dárkových balení, sběratelských či limitovaných edic nebo u brýlí s pouzdrem. V takových situacích je nutné vrátit obal spolu se zbožím,“ uvádí advokát. Pokud obchodník nekomunikuje, pošlete mu doporučený dopis nebo datovou zprávu s výzvou k přezkoumání.

Máme strach reklamovat

Vady zboží, které se projeví během prvních 24 měsíců, je možné reklamovat. „Pokud prodejce reklamaci zamítne a vy s tím nesouhlasíte, zašlete mu písemnou výzvu s žádostí o přezkoumání. Přiložte veškeré důkazy, jako je doklad o koupi, reklamační protokol a případně fotografie vady,“ popisuje Kubuš. Pokud prodejce nereaguje, obraťte se na Českou obchodní inspekci.

Přečtěte si

Kontakty

  • Telefon 9.00 – 17.00: 225 974 140
  • Telefon po 17.00: 225 974 164
  • Fax: 225 974 141

RSS kanály serveru ahaonline.cz lze užívat pouze pro osobní potřebu. Jakékoli další šíření obsahu ahaonline.cz je možné pouze s předchozím souhlasem jeho provozovatele.