Neuvěřitelné! Do konce roku přibude 50 km dálnic!
PRAHA – Do konce roku zbývá už jen 101 dní a řidiči se mají na co těšit, přibude totiž celých padesát kilometrů nových dálnic a rychlostních komunikací! A to není vše, do příštích pěti let by jich mělo přibýt dalších 800 kilometrů!
Do konce roku zbývá už jen 101 dní a řidiči se mají na co těšit, přibude totiž celých padesát kilometrů nových dálnic a rychlostních komunikací! A to není vše, do příštích pěti let by jich mělo přibýt dalších 800 kilometrů!
R4 – Karlovy Vary-průtah
Dlouho očekávaný a slibovaný projekt průtahu lázeňským městem.
Kdy se začalo budovat: v září 2004.
Zajímavost: loni v listopadu byl z poloviny zprovozněn 5,5 km dlouhý úsek rychlostní komunikace R4.
Finanční náklady: 2,5 miliardy korun.
R35 – Liberec-Jeřmanice
Jedná se o rekonstrukci 2,2 km dlouhého úseku obyčejné čtyřproudové silnice tak, aby mohla nést označení rychlostní silnice.
Kdy se začalo budovat: v srpnu 2007 (hotovo má být příští měsíc)
Zajímavost: důležitá silnice pro účastníky libereckého MS v klasickém lyžování roku 2009.
R35 – Křelov-Slavonín
Stavba měří přesně 3906 m. Součástí stavby jsou tři mosty a jedna lávka.
Kdy se začalo budovat: 14. února 2006.
Zajímavost: Celkový objem násypů u silnice je 290 tisíc m3, což objemem představuje skoro 120 olympijských bazénů!
Finanční náklady: 1,3 miliardy korun.
D47 – Ostrava-Hrušov-Bohumín
Jeden z největších úseků nové dálnice, které mají být letos dokončeny.
Kdy se začalo budovat: v červnu 2002.
Zajímavost: trasa z Bohumína do Polska je ve skluzu, protože po provedení průzkumů v loňském roce objevili ekologičtí experti výskyt kuňky žlutobřiché a páchníka hnědého.
Finanční náklady: 16,5 miliardy Kč.
R48 – Český Těšín-Žukov
Bezmála devítikilometrový úsek rychlostní komunikace.
Kdy se začalo budovat: v lednu 2005.
Zajímavost: silnice je vyvýšená nad krajinu a má 13 cementobetonových polí o celkové délce 728 metrů.
Finanční náklady: 2,3 miliardy korun.
R4 – Nová Hospoda
Tato stavba na rychlostní komunikaci R4 měla trvat přesně dva roky.
Kdy se začalo budovat: podzim 2005
Zajímavost: Jedná se o jednu z největších mimoúrovňových křižovatek u nás. Dílo má celkovou délku 790 metrů!
Finanční náklady: 1,4 miliardy
D3 – Mezno-Chotoviny
Tato dálnice má spojit Prahu, Tábor, České Budějovice a Rakousko.
Kdy se začalo budovat: v polovině roku 2004.
Zajímavost: skalní zářez u Sudoměřic má přes 10 m.
Finanční náklady: 2,3 miliardy korun.
R48 – Bělotín-obchvat
Celkem 2100 metrů dlouhý úsek bude začínat napojením na dálnici D47 u Bělotína a končit u Českého Těšína na hranicích s Polskem.
Kdy se začalo budovat: v červnu 2004.
Zajímavost: stát zaplatil jen čtyřicet procent z ceny stavby, zbytek dofinancovala Evropská unie.
Finanční náklady: 1,3 miliardy korun.