V USA zahájili výrobu nového nadzvukového letounu: »Syn« Concordu do 3 let létá!
Nadměrný hluk? To už prý není problém! Společnost California Lockheed Martin začala ve spolupráci s NASA vyrábět první část komponentů nadzvukového proudového letadla X-59, které má nahradit kdysi slavné concordy.
Hlavním důvodem, proč concordy musely být v roce 2003 staženy z oblohy, byla tragická nehoda u Paříže v roce 2000 se 113 mrtvými. A pak i obrovský hluk, který tato letadla produkovala. Tzv. aerodynamický třesk nakonec vyhnal concordy nad oceány a jiné neobývané lokality, aby krásné letouny po 27 letech provozu zastavil úplně a učinil z nich už jen muzejní exponáty. K dosažení nižšího aerodynamického třesku je zapotřebí hlavně ideální tvar letounu, uvedl manažer nadzvukového programu Peter Iosifidis.
Tajemství legendárního podnikatele Tomáš Baťi (†56) : Tři dny bojoval o život!
Celý článek„Dlouhý, štíhlý design letounu je klíčem k malému sonickému třesku. Jakmile se dostaneme do výrobní fáze, struktura letadla se začne náležitě formovat, což nám umožní být o jeden krok blíže k povolení supersonické přepravy pasažérů po celém světě,“ dodal. První testovací let supersonického letounu X-59, přezdívaného »syn concordu«, NASA plánuje už na rok 2021.
Londýn – New York za pouhé 4 hodiny
Syn concordu prý bude schopen letu ve výšce 16 750 m v rychlosti kolem 1500 kilometrů za hodinu. Cesta z Londýna do New Yorku potrvá méně než čtyři hodiny, což je polovina současného času standardním osobním letadlem. Otázka je, kolik budou stát letenky, protože v původních concordech (létalo jich jen 14) vyšla zpáteční cesta mezi Evropou a Amerikou na závratných 380 tisíc korun! Důvod? Náklady na provoz byly obrovské, přepravní kapacita pro změnu velice nízká...
Víte, že...
...5,6 miliardy korun je výše grantu, který NASA na vývoj letounu poskytla?
Hrůzné svědectví indonéských potápěčů: Mrtví jsou pořád v sedačkách s pásy
Celý článekTragická nehoda, kvůli níž concordy přestaly o tři roky později létat