Jsem učitelka a zamilovala jsem se do...

Paní Michaela radí čtenářům s jejich sexuálními problémy...
Jsem učitelka na druhém stupni ZŠ a mám pocit, že jsem se zakoukala do otce jednoho ze svých žáků. Je rozvedený, občas si spolu po třídních schůzkách povídáme a mám silný dojem, že sympatie jsou vzájemné. Nic se zatím nestalo, ale uvědomuji si, že je to citlivá situace. Není to v rozporu s etickým kodexem učitele? Nejde o střet zájmů? Nerada bych přišla o respekt kolegů nebo dětí. Zároveň si říkám, že by byla škoda zahodit možný vztah jen kvůli pracovním hranicím. (Gábina, 36)
Milá Gábino,
jste dospělá žena, on je dospělý muž, není vaším kolegou ani nadřízeným. Etický problém tedy nestojí na samotném vztahu jako takovém, ale spíš na tom, jak ovlivňuje (nebo může ovlivnit) prostředí školy.
Pokud by se vztah mezi vámi rozvinul, je třeba být obezřetná, aby nedocházelo ke zvýhodňování jeho dítěte (ani opačně k přísnosti ze snahy působit "objektivně"), držet osobní život odděleně od výuky – žádné narážky, žádné informace, které by dítě nebo ostatní mohli pochopit jako protekci, promyslet si, kdy a jak vztah (pokud by vznikl) případně zveřejnit vůči škole nebo vedení – kvůli transparentnosti.
Etické kodexy učitelů (např. Kodex profesní etiky učitele) většinou apelují na zachování profesionality, nestrannosti a respektu vůči žákům i jejich rodinám. Chodit s rodičem žáka není výslovně zakázané, ale klíčem je, aby vztah nenarušil profesní prostředí.
Doporučuji vše dělat pomalu, s respektem a sebereflexí. Pokud se vztah rozvine do něčeho vážného, může být na místě konzultace s vedením školy – spíš preventivně, než reaktivně. Důvěra kolegů i žáků totiž často nestojí ani tak na pravidlech, jako na vaší otevřenosti a férovosti.