Auto proti motorce: Souboj 460 koní!
DOBŘÍŠ – Dravá mašina Suzuki GSX-R 1000 (výkon 180 koní) proti nadupanému vozu Mitsubishi Lancer Evolution IX (pod kapotou 280 koní)! Rychlostní souboj, který rozžhavil přistávací dráhu letiště.
Dravá mašina Suzuki GSX-R 1000 (výkon 180 koní) proti nadupanému vozu Mitsubishi Lancer Evolution IX (pod kapotou 280 koní)! Rychlostní souboj, který rozžhavil přistávací dráhu letiště nedaleko Dobříše skoro doběla! Právě tady tvůrci pořadu Autosalon televize Prima uspořádali závod na ostří nože – auto proti motorce...
A všechno začalo pár dnů předtím tak nevinně! K hloučku klábosících motorkářů, kteří vystavují na odiv nabušené motorky suzuki, se blíží nablýskaný Mitsubishi Evo IX s působivým zadním křídlem. „Dědo, to máš nějakou masírku na holky? Kočkolap? Vždyť s tím stejně neumíš,“ neodpustí si rýpnutí motorkář Tomáš Loukota. Na rýpání si ale vybral špatný hrobeček – z děduly v kraťasech a keckách se totiž vyklube bývalý závodník a tvůrce pořadu Autosalon František Fiala. A ten umí s téměř třemi stovkami koní pod kapotou pěkně zatočit!
Slovo dalo slovo a padla sázka: Kdo s koho? A disciplíny budou hned dvě, rychlostní závod na dvě kola po přistávací dráze opuštěného letiště a rychlostní sprint na 200 metrů.
Rudé mitsubishi si na dráze nejprve střihne cvičnou jízdu. Od pneumatik se kouří a na čistém betonu se objevují černé šmouhy. Pak si připravenou trasu projede modrobílá suzuki.
A pak konečně... start! Začíná motorka. Startér mávne praporem, na dráze se vzápětí objeví další dlouhá šmouha. Rozjezd byl skutečně ďábelsky rychlý, tohle »zlatíčko« to totiž vytáhne z nuly na stovku za dobu kratší než tři vteřiny! Dvě kola pak na vytyčené trase zvládne v čase 1:08,95 minuty!
Fiala v mitsubishi znervózní, přece ho neporazí nějaký namachrovaný motorkář! Auto zahrabe, gumy zakvílí a setinu po odmávnutí už víří prach na trati. Po projetí cílem se řidič tváří nejistě. „Dostal jsem ho?“ „Ne, nandal ti to o třicet vteřin,“ žertuje jeden z přihlížejících. Ve skutečnosti bylo ale mitsubishi rychlejší o více než osm vteřin.
Druhá disciplína, rychlostní sprint, má pak rychlý spád. Na jedné straně dráhy suzuki, pár metrů vedle mitsubishi. Na druhé straně dráhy hlouček přihlížejících a jasně vytyčený cíl. Za osm vteřin je hotovo. Jak se dalo čekat, rozhoduje ďábelské zrychlení suzuki – motocykl vítězí rozdílem třídy: o 50 metrů a zhruba 3 vteřiny.
Závod končí na body 1:1. Tak si snad podejte ruce, pánové!
Mitsubishi Lancer Evolution IX
Objem: 1997 cm3
Max. výkon: 206 kW/280 koní
Točivý moment: 355 Nm/3500 ot.
Max. rychlost: 250 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 5,7 s
Cena: 1 199 900 Kč
Suzuki GSX-R 1000
Objem: 999 cm3
Max. výkon: 132 kW/180 koní
Točivý moment: 117Nm/9000 ot.
Max. rychlost: 295 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 2,9 s
Cena: 380 000 Kč
Autor: Leni KABELÁČOVÁ
Foto Aha!: Martin PEKÁREK