7 dobrých rad, jak se chovat během pohovoru
Chystáte se na pracovní pohovor? Pak si přečtěte sedm dobrých rad, jak se správně chovat a čemu se vyhnout, abyste byla úspěšná!
PŘI VSTUPU DO BUDOVY
V prostoru recepce si nikdy nesedejte a to i přesto, že na vás bude třeba recepční naléhat. Jakmile se posadíte, zmizíte z jeho zorného pole a přestane se vámi zabývat.
VSTUP DO KANCELÁŘE
Nevstupujte do kanceláře s plnou náručí věcí, vezměte si jen to nejnutnější. Do místnosti vkročte bez váhání, nestůjte ve dveřích jako nezbedný školák, kterého zrovna zavolali do ředitelny. Nezpomalujte krok. Lidé s malou sebedůvěrou obvykle změní krok a začnou se šourat.
PODÁNÍ RUKY
Odložte to, co držíte, podejte protějšku ruku a ihned se posaďte. Při podávání ruky držte dlaň zpříma a opětujte stisk. Váš protějšek by měl rozhodnout o tom, kdy ukončí podání ruky. Nikdy nepodávejte ruku přes stůl.
Jak najít práci po padesátce? Zbytečně se nepodceňujte, máte co nabídnout!
Celý článekPokud jste nuceni usednout do nízkého křesla přímo proti druhému člověku, pootočte křeslo o 45 stupňů. Vyhnete se tím postavení, které připomíná situaci, kdy jedna strana kárá druhou. Nemůžete-li pootočit židli, natočte alespoň tělo. Nesedejte si ani na nízkou pohovku, do které se zaboříte tak hluboko, že budete vypadat jako pár obrovských nohou s malou hlavou nahoře. Pokud není zbytí, posaďte se na okraj pohovky a seďte pěkně zpříma.
GESTA
Dbejte na to, že klidní a sebejistí lidé, kteří ovládají své emoce, se pohybují cílevědomě a promyšleně. Vysoce postavení jedinci zase používají méně gest než ti níže postavení.
Pokud jednáte s výrazně mladším nebo starším člověkem, udržujte větší vzdálenost. Jinak respektujte prostor druhého člověka.
ODCHOD
V klidu se sbalte (ne ve spěchu), podejte ruku svému protějšku a odejděte. U dveří se s rozmyslem obraťte a usmějte se. Dejte najevo své sympatie, a to i v případě, kdyby nebyly.
NA CO SI DÁT POZOR
* Ruce složené na prsou znamenají uzavřenost a odstup od protějšku.
* Založené ruce na temeni hlavy v kombinaci s ležérním sedem ukazují na převahu dotyčného a jeho nadřazenost.