Přemek Podlaha: Podivný konec!
PRAHA – Nejslavnější český zahrádkář a populární moderátor Přemek Podlaha (68) byl před lety také čilým podnikatelem. Od začátku devadesátých let vlastnil nakladatelství a vydavatelství RENA, pro své fanoušky pak zřídil Klub Receptáře. A jeho firmy mu vydělávaly miliony. Jenže Podlaha své podnikatelské aktivity za podivných okolností ukončil. Co se stalo?
„S knižním vydavatelstvím, kalendáři, časopisem a dalšími vedlejšími aktivitami jsem skončil kvůli své vytíženosti. Pořady v rozhlasu a v televizi jsou velká kláda. Nestíhal bych to,“ říká o konci své podnikatelské kariéry Podlaha. Podíl ve vydavatelství RENA prodal společnosti Reader´s Digest Výběr. Klub Receptáře pak odprodal pražskému právníkovi Františku Taliánovi.
Obě firmy do té doby vydělaly Podlahovi miliony korun. Proč Podlaha ukončil tak výnosný byznys? „Když se tehdy v České televizi dozvěděli, jak rozsáhlé jsou Podlahovy vedlejší podnikatelské aktivity, byli v šoku. Všem svým produktům dělal v Receptáři zadarmo reklamu, a vydělával na nich miliony,“ vzpomíná na Podlahu jedna z dramaturgyň České televize. Podlaha musel nakonec z ČT právě kvůli skryté reklamě ve svém pořadu odejít na konkurenční Primu. Ale i ta mu jakoukoliv reklamu v jeho Receptáři striktně zakázala.
„V momentě, kdy Přemek nemohl svůj časopis a další produkty propagovat, logicky o ně výrazně klesl zájem. A tak se Podlaha rychle rozhodl těchto aktivit zbavit, dokud za ně ještě dostal pořádně zaplaceno,“ dodává Podlahův známý.
29.8.2006