Režisér Oleg Reif vzpomíná: Proč Gott »převálcoval« Matušku!

PRAHA – Deník Aha! exkluzivně odkrývá důvod toho, proč se Karel Gott (69) stal slavnějším než Waldemar Matuška (†76). Walda se totiž jednou opil jak pánbůh káže, a proto jej na poslední chvíli musel »Mistr« zastoupit v televizním pořadu.
A jak to bylo s legendárním čůráním z balkonu na vrátného...
V něm naprosto zazářil a chytil tak svou šanci doslova »za pačesy«.
Slavný režisér a herec Oleg Reif (80) se rozpovídal i o slavném čůrání na vrátného trojice Gott – Matuška – Pilarová (69). „Od roku 1963 jsem měl pořad Písničky z kolotoče, kde jsem obsazoval všechny zpěváky kromě Gotta. Moje manželka Gotta obdivovala – slyšela ho v rozhlase a chválila jej – já ale říkal, že je ušatý a zubatý a že tam chci mít někoho, kdo hezky zpívá, ale i vypadá,“ vzpomíná režisér Reif. „Jenže pak jsem ho do toho pořadu vzal, protože Matuška se před natáčením hrozně ožral a byl nepoužitelný. Šel přes Václavák na natáčení a potkal se s Frantou Šťastným. Sedli si do bistra a pili a pili. A tak moc, že Matuška vůbec nemohl chodit. My jsme to nevěděli, hledali jsme ho po celé Praze spolu s mými kamarády taxikáři. Jenže co teď? Matuška nebyl použitelný, a to byl v té době slavnější než začínající Gott. Herec Ivo Niederle navrhnul, že přiveze Gotta. A ten, ač nepřipravený, naprosto skvěle zazpíval dvě písničky. Už tenkrát byl obrovský profesionál a ten pořad mu hodně pomohl v začátcích jeho kariéry. Od té doby jsem spolupracoval s Matuškou i s Gottem,“ říká Oleg Reif.
A jednou dokonce musel oba zpěváky obhajovat až na ministerstvu kultury. „Tenkrát to byl hrozný humbuk. Přišlo totiž udání, že Matuška, Pilarová a Gott v pražském hotelu Esplanade čůrali z balkonu na vrátného a že se to bude řešit. Vrátný totiž napsal stížnost: »Já, hlavní vrátný, se dočkal toho, že mou uniformu znehodnotil Matuška, Gott a Pilarová!« Ale oni nečůrali, jen lili alkohol. Já jsem s nimi musel jít na ministerstvo kultury a tam mi náměstek ministra vnitra dělal dlouhatánskou přednášku o tom, jaké kumštýře si mám do pořadu brát. A na mé tři svěřence křičel, jak se mají chovat. Ti kvůli tomu incidentu měli na čas zakázáno vystupovat v rozhlase a v televizi. Ale nebyla to pravda, oni jen blbli. To byla jen legrace a já to musel zachraňovat, protože vrátný to bral jako urážku pracujícího,“ kroutí ještě dnes pobaveně hlavou režisér Oleg Reif.