Šíp a Uhlíř: Přišli nejmíň o milion! Zneužili je v reklamě na chlast

PRAHA – „René, já a Rudolf, chodíváme na golf,“ zpívá se k písni, kterou jako poutavé lákadlo použil i jeden moravský výrobce lihovin ve své úspěšné televizní reklamě na vodku. Autoři hitu textař Karel Šíp (62) a hudební skladatel Jaroslav Uhlíř (62) ale za to neviděli ani korunu! Důvod? Peníze zacinkaly na úplně jiném kontě!
„René, já a Rudolf, chodíváme na golf,“ zpívá se k písni, kterou jako poutavé lákadlo použil i jeden moravský výrobce lihovin ve své úspěšné televizní reklamě na vodku. Autoři hitu textař Karel Šíp (62) a hudební skladatel Jaroslav Uhlíř (62) ale za to neviděli ani korunu! Důvod? Peníze zacinkaly na úplně jiném kontě!
„Za užití naší písně jsme neviděli opravdu žádné peníze. Oni si jenom zaplatili nějaké směšné poplatky OSA a právně byli z obliga. Máme s tou organizací podepsanou smlouvu o zastupování, ale že se to týká i užití našich děl v reklamě, o tom jsme se dozvěděli bohužel až po tomhle případě,“ vysvětlil deníku Aha! Uhlíř, který si spolu se Šípem podle odborníků z reklamní branže mohl přijít na peníze v řádu milionu korun.
„Došlo k tomu z naší nepozornosti,“ přiznává sportovně Šíp, ale vzápětí dodává: „Ona si totiž OSA nejspíš myslí, že všichni umělci čtou všechny její ročenky a dokumenty psané miniaturním písmem. Hodně mě ale mrzí, že ten výrobce neměl slušnost aspoň nás informovat o tom, že naší píseň použijí,“ dodává odevzdaně. Lihovar ale nejenže ušetřil, ale oba autory přesvědčil, aby mu odpustili neomalenost, a spot na vodku může dál provázet jejich oblíbený hit.
„Lepší zkušenost mám s písní Pramen zdraví z Posázaví, kterou jsme udělali společně se Zdeňkem Svěrákem. S výrobcem jsme se domluvili na materiálním plnění, míváme plné lednice tvarohových krémů a firma mi navíc sponzoruje dětská představení,“ uzavírá Uhlíř.