Alena Vavrochová má šok kvůli pojistce: Táta byl rok v hrobě... Přesto měl platit 5000 Kč!

Živý nebo mrtvý, to je fuk. Česká kancelář pojistitelů (ČKP) dokáže vyvolávat i duchy a čeká, že jí nebožtíci zaplatí. Šok prožily Alena Vavrochová (56) z Prahy a její maminka.
Když tatínek zemřel, Alena šla na pojišťovnu ukončit smlouvu o povinném ručení. Předložila úmrtní list a doklad o sešrotování auta. Rok poté, co tátu uložili do hrobu, přišla od ČKP upomínka a požadavek uhradit bezmála pět tisíc korun.
„Bylo to nechutné. Já jsem byla rozčílená, ale moje maminka, která se s úmrtím táty stále těžko vyrovnávala, přiběhla celá vyděšená, že neví, co má dělat,“ líčí nepříjemný zážitek Alena. Její maminka sháněla doklady, aby prokázala, že její manžel nebyl žádný neplatič.
„Bylo to pro ni velmi nepříjemné. Štěstí bylo, že ty doklady měla,“ rozhořčuje se Alena. Marně se snažila zjistit, kdo to zavinil. „Na to mi neodpověděli. Jen nám sdělili, že je to uzavřená věc. Že to s maminkou psychicky zamávalo, bylo všem fuk,“ dodává Alena Vavrochová.
Aleš Povr, mluvčí ČKP: Chyba může nastat
Proč chodí upomínky lidem, kteří nic nedluží nebo jsou mrtví?
„Ročně rozešleme několik set tisíc výzev. Chyby mohou být v registru vozidel, případně registr pošle neaktuální data. Mohou nastat také v datech od pojišťoven, nebo majitelé vozidel nesplní své povinnosti vůči registru vozidel.“
Co když dotyčný nestačí do 30 dnů sehnat všechny doklady?
„Důležité je, aby začal komunikovat, aby reagoval a dal nám vědět, že např. musí čekat na výpis z registru.“
Co když nezareaguje? Přijde exekutor?
„Nejprve obdrží další upomínku. Pokud nereaguje, předáme věc inkasní agentuře, která se s ním bude snažit vše vyřešit mimosoudně. Je-li i to neúspěšné, došlo by k soudnímu vymáhání, eventuálně exekuci..“