Šokující studie: V obchodech strávíme 16,5 dne ročně!

Zní to neuvěřitelně až děsivě, ale během kalendářního roku strávíme takřka 16,5 dne nakupováním! Tak daleko až nás dohnal konzumní trend současnosti. Britové provedli podrobný výzkum a zjistili, že současný člověk skutečně »zabije« tak obrovské množství času v supermarketech a nákupních centrech!
Supermarket je dnes oblíbenější destinací Evropana než třeba kino nebo divadlo. A je jedno, jestli je to Brit, Francouz, Němec nebo Čech. Kult spotřeby je jasný… Globalizace nám velí jednotně – nakupujme, utrácejme. Milujeme i jen pouhé procházky po nákupních centrech. I tohle zevlování ale vědci zahrnuli do času stráveného nákupy.
Jak vypadá náš nákupní týden?
Potraviny 2,5 hodiny
Oděvy, móda 1,5 hodiny
Drogerie, léky 45 minut
Zábava 30 minut
Dárky 20 minut
Bloumání po obchodech 2 hodiny
Celkem týdně po obchodech 7 hodin 35 minut
Za rok 16,43 dne!
- Ženy nesnášejí nakupování potravin. Občas je to dokonce stresuje.
- Muži jsou v nakupování potravin mnohem lepší.
- Ženám více než mužům vadí fronty. Jsou zmateny, když je výsledná cena u pokladny vyšší.
- Mužům vyšší cena nevadí. Ani si neuvědomí, že platí víc.
- Ženy mívají seznam potravin, které chtějí koupit.
- Muži soupis nákupu nepotřebují.
- Ženy umějí využít slevové kupony, vouchery, sledují nejnižší ceny v obchodech po celém městě.
- Sledovat ceny zboží je pod úroveň mužů.
- Muži prokazují lepší orientaci mezi regály, jsou rychlejší při výběru.
A to i v případě, že do obchodu nechodí příliš často! - Muži si počínají systematičtěji při skládání nákupu do tašky.
- Ženy skládají nákup rychleji.
- Muži jsou konzervativnější ohledně výběru značky.
- Ženy rády požádají o pomoc prodavače či prodavačku.
- Muž se jen velmi nerad zeptá na radu prodavačky.