Sčítání lidu: Dovolat se na infolinku? 15 minut (když máte štěstí)

Ačkoliv už bylo o sčítání lidu, k němuž Češi dostávají od pondělí formuláře, řečeno hodně, spousta z nás má otázky.
A tak voláme na bezplatnou linku 800 87 97 02, kterou pro nás zařídila Česká pošta. Jenže počet operátorů nestačí. Zjistili to redaktoři Aha!, kteří si na infolince pobyli dobrých 15 minut, než jim zvedli sluchátko.
Nejdříve se ozval nahraný hlas, který navigoval: „Chceteli se zeptat na vyplňování dotazníků, zmáčkněte jedničku.“ A po každém čísle pak následovaly další podkategorie. Jen poctivě se »proklikat« všemi možnostmi a konečně si jednu vybrat trvalo dobrých pět minut. A pak přišlo přesně na vteřinu desetiminutové čekání u sluchátka! Sečteno podtrženo? Vyplýtvaná čtvrthodina.
„Chystáme se o tom jednat,“ řekl Aha! kolem jedné odpolední mluvčí celého projektu Ondřej Kubala. „Obraťte se na Českou poštu, ta to zařizuje,“ dostalo se nám pak odpovědi po čtvrté hodině odpolední. To vše, zatímco tisíce lidí čekaly na přepojení.
Výsledek? Lidé prý volají zbytečně! „Doporučujeme lidem, aby v případě, že se jim nehodí návštěva komisaře, nikam nevolali. Dostanou do schránky nový informační letáček s jiným termínem,“ řekla mluvčí pošty Marta Selicharová.
Až pokud se lidem nebude hodit tento druhý termín, mají »právo« zavolat na infolinku. Tu totiž svými dotazy zatěžují a jen za pondělí jich zavolalo 6 tisíc. V době »špičky«, která je podle všeho pořád, přitom sedí na lince jen 45 operátorů. Kdyby chtěl každý dospělý občan využít svého práva zavolat a zeptat se na to, co mu není jasné, na jednoho operátora by nás takových bylo 233 tisíc!
Všichni účastníci projektu, který bude stát daňové poplatníky přes 2,5 miliardy, se včera dušovali, že se na situaci usilovně pracuje. Když redaktoři Aha! chtěli zlepšení vyzkoušet a zavolali kolem šesté večerní, na žádného operátora nečekali. Linka totiž byla obsazená!