Na D1 zůstanou jen dva pruhy! | Ahaonline.cz

Registrace  |  Zapomenuté heslo

Deník Aha! na Facebooku

sobota 5. října 2024

Svátek slaví Eliška, zítra Hanuš

Na D1 zůstanou jen dva pruhy!

Řidiči se na D1 tří jízdních pruhů jen tak nedočkají.
Řidiči se na D1 tří jízdních pruhů jen tak nedočkají. (ČTK/Luboš Pavlíček)

No to snad ne! Ministerstvo dopravy odhalilo své pravé záměry s nejstarší, nejvytíženější a nejrozbitější dálnicí u nás – D1.

Konec je tak všem slibům o možném rozšíření na tři pruhy, »dálnice smrti« bude i nadále dvouproudá...

Jízda po D1 bude peklem i po její plánované rekonstrukci. Místo tří pruhů v obou směrech, na které se řidiči tolik let těšili, totiž zůstanou současné dva. V plánech je pouze rozšíření stávajících pruhů, každý z nich dostane několik centimetrů navíc. Důvod? Jednoduchý! Stát prý ušetří 30 miliard.

Informuje o tom server Aktuálně.cz s odvoláním na takzvanou superstrategii ministra dopravy Víta Bárty (VV). Místo 50 miliard, které by stát musel investovat do stavby nových pruhů, 80 kilometrů protihlukových stěn a záborů pozemků, investuje pouhých 20 miliard do celkové rekonstrukce dálnice.

Co za tyto peníze budou moci motoristé na dálnici čekat? „Šířka jízdního pásu bude místo nynějších 10,75 metru 11,5 metru,“ tvrdí Denisa Vajskébrová z tiskového odboru ministerstva. To by mělo automobilům poskytnout především širší odstavný pruh.

Kde to půjde, tak tam budou také prodlouženy stoupací pruhy pro líné kamiony. Inženýři se také v určitých úsecích podívají na kanalizace a sklon vozovky a upraví ji tak, aby z ní lépe odtékala voda. Ve finále by pak měla D1 dostat novou asfaltovou polevu.

A kdy že se to stane? Žádný spěch, s rekonstrukcí se nezačne dřív než v roce 2017! Do té době ale zhoustne automobilový provoz natolik, že i tři pruhy by byly málo...

Přečtěte si

Kontakty

  • Telefon 9.00 – 17.00: 225 974 140
  • Telefon po 17.00: 225 974 164
  • Fax: 225 974 141

RSS kanály serveru ahaonline.cz lze užívat pouze pro osobní potřebu. Jakékoli další šíření obsahu ahaonline.cz je možné pouze s předchozím souhlasem jeho provozovatele.