Když nepomůže ani soused: Asistenční služby se už nevztahují jen na auta
Asistenční služby známe hlavně u havarijního pojištění, povinného ručení nebo cestovního pojištění. V posledních letech se ale rozšiřují také do oblasti pojištění domácností a nemovitostí.
Podle nedávného průzkumu společnosti IBRS se 58 % Čechů – pokud se jedná o škody v domácnosti – spoléhá na rodinu nebo známé či sousedy. Jen 8 % z odpovídajících by se obrátilo na pojišťovnu. 56 % dotazovaných pak nevědělo, jak by potřebné řemeslníky vůbec sháněli.
Přitom se jedná o poměrně častý jev. „Ročně realizujeme více než 80 tisíc zásahů,“ říká Ondřej Poul, ředitel Centra likvidací pojistných událostí v pojišťovně Kooperativa. Roste také počet zásahů v domácnostech, loni řemeslníci vyráželi k téměř 14 tisícům nehod.
„Z toho téměř polovinu představovaly služby instalatérů a zámečníků. V nových trendech jasně dominují služby dezinfekce, dezinsekce a deratizace, především odstraňování vosích a sršních hnízd,“ dodává. Pojišťovny doporučují zejména v těchto případech obrátit se na profesionály a nesnažit se zlikvidovat vosí nebo dokonce sršní hnízda svépomocí.
„Hmyz je agresivní, a i když třeba nemáte alergii, může několik žihadel způsobit zdravotní potíže,“ varuje Ondřej Poul. Mnohdy pak drobné úkony svépomocí končí velkými škodami – nedávno se například muž v Českém Krumlově snažil zlikvidovat vosí hnízdo a výsledkem byl požár střechy bazénu.
Pomocník při stěhování i na kole
Asistenční služby se rychle rozšiřují do mnoha oblastí – pro případ stěhování, asistenci v případě potřeby pozáruční opravy domácích spotřebičů, kyberasistence a například i do cyklistiky. Drobnější závady (proražená pneumatika, či prasklý řetěz) technik opraví na místě, s náročnější opravou klienty zdarma odveze do servisu, domů nebo jinam, až do vzdálenosti 50 km. „Cykloasistence pamatuje i na případy lehčích úrazů. Vloni jsme zaznamenali přes 200 výjezdů,“ doplňuje Ondřej Poul.
Dveře i počítač
S otevřením zabouchnutých nebo zamčených dveří při ztrátě klíčů vám pomůže zámečník. Jeho služby jsou běžnou součástí základních asistencí. Co se týká dalších služeb, třeba IT konzultace, kyberasistence, úschovy a přepravy věcí při neobyvatelnosti, náhradního ubytování, tak tady pomůže třeba ČSOB (cykloasistence), Kooperativa nabízí cykloasistence i kyberasistenci.
