Jak řešit pohromy?! | Ahaonline.cz

Registrace  |  Zapomenuté heslo

Deník Aha! na Facebooku

čtvrtek 25. dubna 2024

Svátek slaví Marek, zítra Oto

Jak řešit pohromy?!

Silné krupobití v Košicích poškodilo přes 1000 aut a desítky domů
Silné krupobití v Košicích poškodilo přes 1000 aut a desítky domů (Facebook Meteo Východ)

Bouře, krupobití, přívalové deště nebo vichřice komplikují řadě Čechů dovolenou v zahraničí. Vypořádat se s problémy pomáhá pojištění. Jen jedna pojistka ale většinou nestačí.

„Odškodnění za zranění v zahraničí a odškodnění za škodu na vozidle je ve většině případů vypláceno z různých pojištění,“ upozorňuje právník Petr Novák ze společnosti Vaše nároky. cz. Lidé by si tak ještě před cestou měli zkontrolovat, na jaké konkrétní škody jsou pojištěni. „Například pro případ živelných pohrom jako kroupy, bouře či vichřice je potřeba mít automobil proti této situaci pojištěn či připojištěn,“ vysvětluje právník.


Před odjezdem si pročtěte pojistné podmínky
Myslíte si, že podpisem pojistné smlouvy máte vystaráno? Kdepak. „Pokud se chcete vyvarovat krácení či zamítnutí pojistného plnění, je potřeba postupovat přesně dle pojistných podmínek a vše náležitě zdokumentovat, jelikož některé pojišťovny jsou vynalézavé v hledání důvodů proč pojistné plnění krátit či zamítnout,“ upozorňuje právník Novák.

Při zranění volejte asistenční službu
Zranili jste se? Jakmile je to možné, neprodleně kontaktujte asistenční službu. Počítejte ale s tím, že za ošetření můžete platit. Částka se odvíjí od vážnosti zranění a rozsahu pojištění.

Kdy vás může pojišťovna »vyšplouchnout«
Vyplacení pojistky není automatické. Pojišťovna může pojistné snížit nebo zamítnout:
*kvůli špatnému postupu před živelnou pohromou (např. když bylo riziko živelné pohromy dopředu zřejmé, ale vy jste neudělali nic pro jeho snížení)
*při špatném postupu po živelné pohromě (např. pozdnímu oznámení pojišťovně)




Rady Aha!
Škody zdokumentujte

Poškodilo vám krupobití vůz? Vyhořela v autě »elektrika« zásahem blesku? Pořiďte důkazy! „Po poničení vozu živelnou pohromou poškození pečlivě zdokumentujte pomocí např. fotografií, videí, případně záznamů od policie či hasičů,“ radí právník.

Schovejte si účtenky
Platili jste za ošetření nebo jinou lékařskou péči? Pak si nezapomeňte schovat veškeré dokumenty spojené s ošetřením či léčbou (účtenky za léky, lékařské zprávy atd.). Pojišťovna by vám je měla proplatit.

Hned kontaktujte pojišťovnu
S oznámením svých problémů pojišťovně neotálejte. „Ve většině případů je třeba neprodleně kontaktovat pojišťovnu a co nejrychleji zaslat dokumentaci k poškození,“ vysvětluje právník. Bližší informace jsou v pojistných podmínkách nebo stačí zavolat asistenční službě.

Kdy volat policii
Při každém problému s vozem policii automaticky shánět nemusíte. „Policii není potřeba volat ve většině případů, postačí kontaktovat pojišťovnu. Jsou však případy, kdy se bez pomoci policie či hasičů neobejdete, mezi takové případy patří např. pád stromu na auto,“ radí Petr Novák.

Přečtěte si

Kontakty

  • Telefon 9.00 – 17.00: 225 974 140
  • Telefon po 17.00: 225 974 164
  • Fax: 225 974 141

RSS kanály serveru ahaonline.cz lze užívat pouze pro osobní potřebu. Jakékoli další šíření obsahu ahaonline.cz je možné pouze s předchozím souhlasem jeho provozovatele.