Deník Aha! na testu: Nový superb - Nejrychlejší škodovka historie
ML. BOLESLAV – Královský prostor. Ještě větší než v minulém superbu. Ani lidé nejvyšších a značně objemných postav nebudou mít problém pohodlně cestovat i na dlouhých trasách. To je hlavní charakteristika nejnovější škodovky. Deník AHA! měl možnost ji včera na utajovaném místě v areálu mladoboleslavské automobilky důkladně prozkoumat.
-
Nový volant – chromovaná lišta evokuje úsměv. Jde o prvek, který zároveň připomíná i současný tvar krytu chladiče.
-
Větší zrcátka – díky nim bude mít teď řidič lepší přehled o dění za vozem.
-
Kolenní airbag – je ve škodovce umístěn poprvé. Společně s ním budou montovány i čelní, hlavové, boční přední i boční zadní airbagy.
-
Nový navigační systém – má i velkou paměť 30 GB například na ukládání hudby. Displej je dotykový.
-
Dřevěné lišty – na materiálech se nešetří. Pocit luxusu navozuje například i design jednotlivých přístrojových ukazatelů.
-
Nové ovládání klimatizace - Je teď jednodušší a logičtější.
-
Odkládací prostory – tradiční přednost škodovek, dostatek odkládacích prostor na drobnosti, je i v novém superbu zachována.
I když bude mít nová generace Škody Superb oficiální premiéru až za pár týdnů na autosalonu v Ženevě, Aha! o ní ví už všechno. S výjimkou ceny, která se úzkostlivě tají.
Tak například superb bude mít ve srovnání s konkurencí, kterou je například Ford Mondeo, nadprůměrně velký zavazadlový prostor (565 litrů). Navíc bude i výjimečně dobře přístupný díky unikátnímu systému otevírání víka kufru. Patentovaný systém českých inženýrů, který nese název Twindor, umožňuje při nakládání menších věcí dovnitř otevřít pouze plechovou část víka a v případě potřeby i celou záď včetně okna. Unikátní budou světlomety nového superbu. Ty umí pracovat v několika režimech, například město, dálnice, meziměsto. Kromě toho se světla natáčejí do zatáček.
Deník Aha! už ví, že nový superb bude i nejrychlejší škodovkou v historii. Šestiválcový benzinový motor, který se bude do auta montovat v kombinaci s pohonem všech kol, bud mít výkon 260 koní, zrychlí auto z nuly na stovku za šest a půl vteřiny a udělí mu maximální rychlost 250 km/h.
Jel by i rychleji, na této hodnotě ovšem zrychlování zastaví omezovač.