Senior se zatím marně domáhá peněz po zemřelé manželce: Strach o úspory!

Pohřbil manželku (†75), dlouhé měsíce trvalo vyřízení dědictví. Teď se Karel Bobál (80) z Tachovska obává, aby se dočkal peněz, které se ženou naspořili. Když se ptal na převod z jejího účtu na svůj, pracovnice pošty s ním vyběhla!
Usnesení o vypořádání dědictví vstoupilo v platnost 20. června. Pan Bobál s úředním lejstrem hned zašel na hlavní tachovskou poštu zařídit zrušení ženina účtu v Poštovní spořitelně (nově ČSOB Poštovní spořitelna) a převod společně naspořených peněz. „Vyřizoval to tam se mnou zaměstnanec, vše zapsal do počítače a řekl mi, že do týdne, nejdéle 14 dnů budu mít peníze ve své bance,“ popisoval senior. Jenže dva týdny uplynuly, a důchodce na kontě stále žádný pohyb nezaznamenal.
„Znejistěl jsem a zašel se radši na poštu zeptat, co se děje. To jsem si dal. Pán, se kterým jsem prve jednal, měl dovolenou, a vedle u přepážky jsem to schytal! Pracovnice se na mě osopila, že ji to nezajímá, ať jdu pryč a neotravuji. Byl jsem v šoku. Její kolegyně mi pak řekla, že převod asi trvá déle, tak nevím,“ popisoval Bobál. Senior se velmi špatně pohybuje, jen samotná cesta na poštu je pro něj vyčerpávající. „Teď se ještě bojím, abych se peněz vůbec dočkal, když se na mě tak obořili,“ strachuje se důchodce.
O peníze nepřijde
Senior se o peníze bát nemusí, jen lhůta nebude oněch 14 dnů. „V tomto případě se jedná o nesprávnou informaci, protože banka vypořádává zůstatky až po uplynutí 30denní lhůty. V této lhůtě jsou peníze zaslány klientovi na účet. Omlouváme se za veškeré komplikace,“ uvedl mluvčí ČSOB Patrik Madle a doporučil, aby se s takovými dotazy obrátil na informační linku banky 800 300 300.
Jednání pošta prověří
I pokud převod trvá déle, mohli to seniorovi na poště říci slušně. „Veškeré bankovní služby se vyřizují na specializovaných přepážkách. K nevhodnému chování ze strany našich zaměstnanců ke klientům by nemělo docházet, situaci samozřejmě prověříme,“ řekl Aha! mluvčí České pošty Ivo Vysoudil.