Změny v módním průmyslu: Nový styl kvůli koronaviru!
Tyhle časy jsou podivné, nejisté. Život se mění ze dne na den, a když se včas neadaptujete, může to být problém. Zjistili to už i manažeři světových oděvních značek. Zatímco dříve jsme se módním trendům přizpůsobovali my, zákazníci, teď je tomu přesně naopak.
Horňáci zvítězili!
Novým kolekcím dominují vrchní části oblečení, tedy trika, blůzy, košile. To proto, že během videoschůzek je na kameře vidět právě jen část od pasu nahoru. Zvyšuje se i poptávka po náhrdelnících a šálách.
Ten správný matroš…
Mění se i materiály. Zatímco dříve frčely luxusní látky, jako je např. kašmír nebo hedvábí, teď jsou v kurzu lněné tkaniny a přírodní bavlna. Oblečení taky musí rychle schnout, aby bylo možné jej častěji prát.
Rouška místo kabelky
Tohle už je skoro nepsané pravidlo – mít co možná nejoriginálnější roušku, když náhodou musíte vyrazit do města. Echt butiky dokonce nabízejí »náústek« zdarma k nákupu nad určitou částku.
V hlavní roli oversize
„Klíčem úspěchu je pohodlí,“ tvrdí americká stylistka Jessica Cadmusová. „To, jestli vám oblečení dokonale sedí, teď nehraje roli. Vždyť to znáte – je-li tričko o číslo větší, obvykle se v něm cítíte stejně líp.“ Takže s upnutými modely se neobtěžujte…
Jak to mají Češi?
● 47 % pracujících z domova se přiznalo, že se v prvních měsících epidemie během dne vůbec nepřevlékalo z pyžama.
● V březnu 2020 poklesly o 20 % tržby na módních e-shopech. Když se postupně vládní opatření začala uvolňovat, zaznamenaly obchody rekordní zájem o sportovní oblečení.
Celý článek najdete v tištěné verzi Aha!