Stropnického scéna v bance: Měl štěstí, že ho nevyvedli!
Matěj Stropnický (36) rozhodně nepatří k lidem, kteří by lidově řečeno »smrděli korunou«. Z principu je však schopný pohádat se kvůli pár stovkám korun. V jedné z nejznámějších českých bank ztropil scénu, na kterou personál jen tak nezapomene.
Osobně si do banky musel zajít pro potvrzení a ještě musel zaplatit několik stovek korun za jeden kus papíru. To bylo pro Matěje Stropnického příliš. Za snadný úkol, za který si jiné banky neúčtují žádný poplatek, protože jsou schopny vše vyřídit elektronicky, si musel syn známého velvyslance a herce Martina Stropnického připlatit. Tato skutečnost se politikovi, který se před lety přiznal k homosexualitě, nelíbila natolik, že vše skončilo u stížnosti.
„Přišel jsem do jedné pražské pobočky Spořitelny a nevinně chtěl vytisknout potvrzení o vlastnictví svého účtu, nic zlého netuše. Tři sta dva korun padesát, opáčila paní s cedulkou "senior consultant". Prosím? No, 302 korun 50 haléřů. Za co? Za to potvrzení. Cože? Za á čtyrku s jednou větou, k níž informaci není třeba hledat? Proč, proč to mám platit? Mám to tu v sazebníku. Ale já chci slyšet důvod, (nevzdávám se). Důvod tu nemám. A tu se ve mně vzedmul všechen vztek na celý finanční systém, podívám se jí do očí a říkám temně: Nedám. Nedáte?, zdvihla obočí. Tak nic, řekla už opět nezúčastněně, a já pochopil, že "senior" v tom "senior consultant" znamená, že vydrží hodně, protože je za to výborně placená...
Ale já neodcházel. Seděl jsem tam dál, koukal na ni a pak jsem tišeji dodal: zdanit banky - protože nic zlejšího mě nenapadlo. Načež pominul utopický moment a já pravil s obnovenou autoritou klienta: sepíšeme stížnost. Prosím. Přinesu Vám papír a tužku. Ne, Vy to napište, budu Vám diktovat. Dobře tedy, prosím. Jako váš klient od roku 2004, pokusil jsem se zahrát na city, ačkoli nebyl žádný důvod se domnívat, že je tu někdo projevuje, bych rád vyjádřil stížnost na nesmyslný poplatek za potvrzení o vedení účtu. Předmětem stížnosti je jednak jeho výše a pak také to, že mi banka v osobě "senior consultanta" není schopná vysvětlit, proč poplatek vybírá. Podotýkám, že je to jedna A4 o třech řádcích s nulovou administrativní zátěží. Skončil jsem, madam "senior consultant" vstala, vytiskla dva originály této stížnosti, oba podepsala a jeden mi podala se slovy: to je zdarma,“ sepsal celý zážitek v bance Stropnický.
Zatímco někteří se Stropnickým souhlasí, jiní jsou toho názoru, že mohl být rád, že ho z banky nevyvedli a nebyl z toho trapas jako hrom. „Obdivuju senior consultanta z ČS, já bych vás na jejím místě nechal vyvést,“ napsal na sociální síti jeden z uživatelů.
Matěj Stropnický zve na zámek v Osečanech a také na divadelní léto