Zaměstnanci Českých drah: Bojí se napít, aby nepřišli o výplatu! | Ahaonline.cz

Registrace  |  Zapomenuté heslo

Deník Aha! na Facebooku

úterý 23. dubna 2024

Svátek slaví Vojtěch, zítra Jiří

Zaměstnanci Českých drah: Bojí se napít, aby nepřišli o výplatu!

Rudolf Sabov (52) přišel o odměny, protože se v pracovní době napil.
Rudolf Sabov (52) přišel o odměny, protože se v pracovní době napil. (Foto Aha! – Ivana Žáková)

Na šikanu si stěžuji zaměstnanci Českých drah na Bohumínsku. Vlakvedoucí se bojí napít, aby nemuseli na záchod, a průvodčí na toaletě svačí, aby nepřišli o odměny. Dali by výpověď, ale jak by uživili sebe a své rodiny...

ahaO téměř tisíc korun z výplaty za měsíc červenec přišel i vlakvedoucí Rudolf Sabov (52), který u Českých drah pracuje od čtrnácti let. Vlakvedoucím je pětatřicet let. Proč? Šel se do služebního kupé napít. „Venku bylo horko. Po čtyřech hodinách práce v plném vlaku, kdy jsem se vůbec nezastavil, jsem měl pochopitelně žízeň. Napil jsem se a během půl minuty pokračoval dál v práci,“ řekl Aha! Sabov.

Stěžují si na šikanu
To však vadilo nějakému cestujícímu, který napsal stížnost. Dozorčí osobní přepravy v Bohumíně Ivana Kropáčová pak vzala Sabovovi výkonové odměny. „Fakt, že jste se šel jen napít, neomlouvá, nemáte to v pracovních povinnostech. Nechci slyšet, že nevydržíte nepít, když je venku horko,“ odůvodnila Kropáčová, proč o peníze přišel.

A co na to dráhy? Bez komentáře!
České dráhy nekomentují pracovně právní vztahy se svými zaměstnanci. Nastavený systém zaměstnancům umožňuje interní řešení a projednání,“ vyjádřila se.

Rudolf Sabov (52) přišel o odměny, protože se v pracovní době napil.

Máte podobně špatně zkušenosti se svým zaměstnavatelem? Napište nám o tom na aha@ahaonline.cz.



Přečtěte si
leninov
4. 9. 2014 • 21:25

Je velice zvláštní, že stížnost onoho nějakého cestujícího není oficiálně nikde napsaná........

certik10
22. 8. 2014 • 13:08

Konečně rozumný názor! Každý tu kritizuje buď dozorčí nebo v méně případech vlakvedoucího. Ale co cestující, který si stěžoval? Proč si stěžoval? Co tak ukrutně nutného potřeboval v té chvíli od vlakvedoucího i průvodčího. A kdyby opravdu potřeboval, nemohl nakouknout do služebního vozu místo aby si stěžoval??? Ale taková je dnes doba, každý zákazník si může stěžovat na vlakvedoucí, průvodčí, techniky, prodavačky, číšníky a nevím koho dalšího a nadřízení aniž by cokoliv zjištovali a pídili se po objektivitě stížnosti, okamžitě podřízeným strhávají peníze. Ano, náš zákazník náš pán, ale co taky používat selský rozum???

uwefurtmustal
21. 8. 2014 • 18:28

Chybou je, že nadřízení pracovníci se do vedoucích pozic nedostali z řad řadových zaměstnanců. Nikdy si tuto práci nevyzkoušeli na vlastní kůži. A poté ze svých kanceláří nařizují nesmyslné požadavky, které nelze při zachování zdraví splnit. A za toto nesplnění jsou zaměstnanci nakonec takto trestání. Každý vedoucí pracovník by si měl vyzkoušet práci průvodčích, či vlakvedoucích na jeden měsíc. A troufám si řici, že by se poté k zaměstnancům chovali zcela jinak a trochu si jejich práce vážili. Jako vedoucí pracovník by měl znát systém cukr a bič. U ČD zapomněli na cukr a znají pouze bič.

andorea
20. 8. 2014 • 17:43

Věřím, že výtku zaměstnanci psala paní Kropáčková sedíc v klimatizované kanceláři, s kafíčkem na stole a minerálkou v lednici. Více mi slušné vychování brání věc dále komentovat.

stekavka
20. 8. 2014 • 17:04

No není to *** kapitalistiká?Na týden ji zavřít do rozpálenýho auta,zamknout a za okýnko dát vodu.

Kontakty

  • Telefon 9.00 – 17.00: 225 974 140
  • Telefon po 17.00: 225 974 164
  • Fax: 225 974 141

RSS kanály serveru ahaonline.cz lze užívat pouze pro osobní potřebu. Jakékoli další šíření obsahu ahaonline.cz je možné pouze s předchozím souhlasem jeho provozovatele.