Bojíte se letět do Egypta: Dobrá cestovka zájezd vymění! | Ahaonline.cz

Registrace  |  Zapomenuté heslo

Deník Aha! na Facebooku

úterý 3. prosince 2024

Svátek slaví Svatoslav, zítra Barbora

Bojíte se letět do Egypta: Dobrá cestovka zájezd vymění!

Jak postupovat, pokud chcete zrušit zájezd?
Jak postupovat, pokud chcete zrušit zájezd?  (Shutterstock.com)

Masakr s politickým podtextem v zemi, kterou Češi s oblibou navštěvují jako dovolenkovou destinaci, otřásl celým světem. Žádný div, že Češi mají stažené žaludky a svůj pobyt v Hurghadě a dalších letoviscích pořádně zvažují. Blesk se ptal odborníků v cestovním ruchu, jak cestovky vycházejí vstříc svým klientům, kteří se ze strachu o holý život rozhodnou raději zůstat doma. Eva Fraňková

„Na politické nepokoje se vztahuje cestovní připojištění na stornování pobytu, za které si klient při koupi zájezdu může připlatit. Pojišťovny pak v takovém případě vyplácí až 80 % ceny. Podmínkou ale je, že ministerstvo zahraničních věcí nedoporučí do dané destinace cestovat, což v případě Egypta zatím neudělalo,“ vysvětluje Kateřina Petříčková z Asociace českých cestovních kanceláří a agentur.

Jolana Ackermannová, Česká asociace pojišťoven

„Každá cestovní kancelář má svoje podmínky a přistupuje k této situaci různě, například mění zájezdy do jiné destinace. Upozorňuji, že toto není věc pojišťovny, ta může mít s cestovní kanceláří sjednané pojištění proti krachu, ale ne proti politickým nepokojům v dané zemi. Klient se sice může pojistit na stornování zájezdu z různých důvodů, politické nepokoje ale bývají většinou ve výlukách.“

Kateřina Petříčková, Asociace českých cestovních kanceláří a agentur

„Pokud klient nechce do Egypta odjet, cestovní kancelář ho nemůže nutit nebo přesvědčovat. V praxi to momentálně funguje tak, že cestovky nabízejí buď posunutí zájezdu na jiný termím, nebo dají klientovi na výběr jinou destinaci. Pokud si klient náhradní zájezd nevybere a původní zájezd zruší, vztahují se na něj storno poplatky. Ty si účtuje každá cestovka individuálně.“

Petr Šatný, CK Alexandria

„S klienty řešíme tuto věc individuálně, snažíme se najít pro ně to nejvhodnější řešení. Moc cest jak tuto situaci řešit ale není, takže buď nabízíme výměnu destinace nebo posunutí termínu. Je konec sezony, takže už není volných příliš mnoho destinací, proto je pravděpodobné, že si klient bude muset připlatit rozdíl za služby.“

Martin Slaný, CK Blue Style

„Případů, že by klienti rušili zájezdy do Egypta, jsme moc nezaznamenali. Pokud ale do země nechtějí vycestovat, nenutíme je a nabídneme jim výměnu pobytu do jiných destinací, třeba Řecka, Turecka, Španělska, záleží na jejich výběru. Pojistit se proti politickým nepokojům nelze, muselo by jít o výjimečný stav vyhlášený ministerstvem, na to se pak váže připojištění proti stornování pobytu.“

Přečtěte si
egyptanka
17. 8. 2013 • 12:55

Takže na tom logicky prodělá zase klient. A pak jezděte s českýma cestovkama.

Kontakty

  • Telefon 9.00 – 17.00: 225 974 140
  • Telefon po 17.00: 225 974 164
  • Fax: 225 974 141

RSS kanály serveru ahaonline.cz lze užívat pouze pro osobní potřebu. Jakékoli další šíření obsahu ahaonline.cz je možné pouze s předchozím souhlasem jeho provozovatele.