Tesco nemá Coca-Colu!
PRAHA – Chcete si v hypermarketu Tesco koupit CocaColu? Tak na to zapomeňte! V obchodním řetězci Tesco totiž nenajdete ani jednu lahev této limonády. Proč? Důvod je zřejmý – cenová válka! Tesco a CocaCola jsou ve válečném stavu!
Může za to cenová válka!
PRAHA – Chcete si v hypermarketu Tesco koupit Coca-Colu? Tak na to zapomeňte! V obchodním řetězci Tesco totiž nenajdete ani jednu lahev této limonády. Proč? Důvod je zřejmý – cenová válka! Tesco a Coca-Cola jsou ve válečném stavu!
„My již nejsme dodavatelé do obchodního řetězce Tesco,“ tvrdí zástupci společnosti Coca-Cola. Důvod je podle expertů jasný! „Může jít o cenovou válku, zkrátka někdo nabídl prodejci vyšší sumu za to, že budou prodávat jenom jejich výrobek,“ řekl Aha! expert na managment Radim Schleiss.
Co z toho vyplývá pro zákazníka? Milovníci hnědé limonády, kteří jdou nakupovat do Teska, mají zkrátka smůlu. V jiných obchodních řetězcích zase chybí jiné značky a jiné výrobky. Místo Coca-Coly a dalších jejich výrobků, jako je Sprite či Fanta, dostanete v Tesku nápoje od největšího konkurenta Coca-Coly – od Pepsi.
„Coca-Colu v našich řetězcích nemáme. Důvodem je, že jsme se nedohodli na obchodních podmínkách,“ řekla Aha! mluvčí Teska Jana Matoušková. Podle našich informací by se Coca-Cola mohla vrátit do prodejen Teska již o letošních Vánocích. „V současné době vyjednáváme se společností Coca-Cola,“ dodává Matoušková.
Takhle to funguje!
Pokud si myslíte, že výrobcům určitého zboží stačí přijít do obchodního řetězce, sdělit, že chce prodávat svůj výrobek a zástupce si pak s výrobcem plácne, tak se dost pletete. Ve většině obchodních řetězců totiž výrobce musí nejprve zaplatit »vstupní poplatek« za to, že se jeho výrobek vůbec bude prodávat, a takové částky nebývají malé.
„U středních podnikatelů se takový poplatek může pohybovat v řádech statisíců korun, dál samozřejmě platí za plochu, kde je jeho zboží vystaveno, a pokud výrobce chce, aby jeho zboží bylo na výrazném místě, zaplatí další poplatek. Obchodní řetězce tak vydělávají nejen na marži výrobku, ale na výrobcích samotných,“ řekl expert na managment Radim Schleiss.
28.11.2006