Dvoutunové dámy odvezou kvůli sexu! 2869 km!

DVŮR KRÁLOVÉ – Těžkotonážní stěhování, největší za poslední roky, začne dnes v zoo ve Dvoře Králové. Na cestu do nového luxusního bydlení a za ženichem do Lisabonu se vydají dvě samičky nosorožce indického neboli pancéřového – Numa (30) a Nova (12). Živý náklad bude vážit zhruba devět tun!
Nejtěžší stěhování v zoo
Pancéřoví nosorožci jsou nejtěžší na světě. „Numa váží minimálně 2200 kg a její dcera Nova je lehčí asi o 100 kilo,“ říká mluvčí zoo Jana Myslivečková. Aby se obě dámy cestou dlouhou 2869 km neprobouraly na svobodu, mají jejich přepravní bedny hmotnost převyšující dvě tuny. Cesta v nákladním voze po silnici jim bude trvat asi 60 hodin.
„Hlavní důvod, proč je posíláme pryč, je, že mladší Nova ještě neměla mládě a my v současné době v zoo samce nemáme. Ze zdravotních důvodů je nutné, aby již prvního potomka porodila,“ objasnila hlavní důvod velkého stěhování Myslivečková.
Nejtěžší ze všeho je při transportu obrů dostat je do beden. „Dáme jim do nich pamlsky, které milují, např. jablka, tvrdý chléb, zeleninu. Budou tam mít i seno,“ vylíčila lapací fintu mluvčí.
Jak dlouho ale bude nakládání, které začne v sedm hodin ráno, trvat, záleží na samicích. „Někdy do bedny zvíře napochoduje během několika minut, jindy to trvá několik hodin. Uspávat je nechceme. Manipulace s tak těžkým nákladem by pak byla velmi obtížná,“ dodává Myslivečková.
Jak se přepravují zvířata?
Slon se stěhuje ve speciálním přepravním kontejneru. Buď do něj vejde sám, nebo se mu přiváže na nohu lano a speciálním navijákem se vtáhne dovnitř.
Hroch musí mít mimořádně silnou přepravní bednu, aby se z ní neproboural ven. Do ní se většinou láká na jídlo. K transportu je potřeba těžký jeřáb a těžké nákladní auto.
Žirafa cestuje ve speciálně upravené bedně, která je vysoká 4 metry a má výsuvný strop. Žirafy většinu cesty stojí a hrozí, že si zlomí nohu nebo se jinak poraní.
Zebra patří k velmi nervózním zvířatům. Obvykle se převáží vestoje v úzké dřevěné bedně, kde nemá příliš volného prostoru.
Plazi se většinou transportují v pružných a prodyšných pytlích, aby si nezlomili čelist nebo se jinak neporanili.