Obchod láká na »máslo« za 21 korun: Ceny jako v roce 1997
Kostka tuku za 21 korun, tuzemák za 59! Říkáte si, že tyhle cenovky jste v obchodech vídali naposledy někdy před 20 lety. Zavzpomínala na ně prodejna ve Strakonicích. Ta při otvíračce po modernizaci nasadila ceny jako při otevření v roce 1997.
Není divu, že na včerejší otevření prodejny TERNO čekaly davy zákazníků. Jejich první kroky mířily často k regálu s tuzemákem, bez akce by stál 169 korun. Tady cenu srazili na 59 kaček. Podmínkou nákupu za supernízké ceny ovšem byla zákaznická karta COOP. I tak pracovník prodejny lahve stále doplňoval, brali je totiž i ti, kteří by je jinak nechali bez povšimnutí. „Nakoupili jsme už na Vánoce. Ve vánočním cukroví nesmí chybět,“ shodli se mnozí.
Fronta byla i u chladících vitrín, kde byla k mání kostka Jihočeského AB za 21 korun. I když nejde o klasické máslo, ale o směsný a mléčný tuk, nízká cena byla rozhodující. „Nabídli jsme zákazníkům na vybrané výrobky ceny jako při otevření prodejny v roce 1997,“ vysvětlil pro Aha! předseda představenstva Spotřebního družstva Jednota Volyně Roman Slamka. I v příštích dnech čekají zákazníky zajímavé akce. „Nabídneme pivo desítku za 6,10 Kč a mouku za 8,70 korun,“ plánoval.
Zájem kompenzuje ztrátu
Pro zákazníky je nabídka určitě lákavá, může se ale podobná akce obchodu vyplatit? „Ztrátu může obchodník dohnat tím, že jiné položky budou dražší, nebo třeba i za normální ceny, kde mu ztrátu vykompenzuje vyšší počet zákazníků. Měl by na tom být celkově lépe, než kdyby tuto akci neudělal,“ řekl Aha! ekonom Lukáš Kovanda s tím, že určitě hrozí, že někteří zákazníci přijdou pouze pro to máslo. „Ale je obvyklé, že když už tam jsou, tak si udělají další nákup. Proto vidíte, že v letácích jsou třeba obvyklé levné banány,“ dodal.
Víte, že...
...strakonický obchod TERNO je s prodejní plochou 1000 metrů čtverečních největší prodejnou spotřebního družstva Jednota?