Petr jel vlakem do práce: Cesta z Varů do Budějovic a zpět trvala 24 hodin! | Ahaonline.cz

Registrace  |  Zapomenuté heslo

Deník Aha! na Facebooku

úterý 7. května 2024

Svátek slaví Stanislav, zítra je Den vítězství

Petr jel vlakem do práce: Cesta z Varů do Budějovic a zpět trvala 24 hodin!

Petr v rychlíku  při čekání, až mu spěšný vlak uvolní cestu, do níž neoprávněně vjel.
Petr v rychlíku při čekání, až mu spěšný vlak uvolní cestu, do níž neoprávněně vjel. (Foto Petr Mokrý)

Srážka rychlíku s autem, vteřiny od masakru dvou vlaků, 280 minut zpoždění a noční vyhazov na mráz. Takovou anabázi zažil Petr Mokrý (38) z Karlových Varů při cestě do Českých Budějovic a zpět. Strávil na ní 24 hodin.

Služebně na otočku do Budějovic přes Prahu vyrazil karlovarský podnikatel, který se věnuje montáži kamerových a zabezpečovacích systémů, v úterý v šest ráno. „Měsíčně najezdím autem čtyři tisíce kilometrů, a tak si rád od řízení odpočinu,“ vysvětluje, proč sedl na vlak. Všechno šlo hladce do okamžiku, než vjelo rychlíku do cesty osobní auto. Nehoda se obešla bez zranění, ale spoj nabral 120 minut zpoždění. „Autobus nás odvezl na náhradní vlak. Popojeli jsme asi tři stanice a do cesty nám vjela jiná souprava. Zastavily se asi dvacet metrů od sebe. Mohl to být masakr,“ popisuje Petr. Zpoždění se protáhlo o dalších 160 minut. Nakonec do Budějovic dojel.

S opravou elektronického zařízení byl hotov za hodinu a vyrazil opět vlakem domů. Vyhodili mě na mráz Kolem 18. hodiny se usadil do rychlíku na Plzeň, kde měl přestoupit na další do Varů. V Plzni měl ale vlak na Vary technické problémy. „Na tabuli bylo uvedeno zpoždění 30 minut. Šel jsem si koupit jídlo a pití a s patnáctiminutovým předstihem jsem přišel na nástupiště. Vlak byl už ale pryč. Na tabuli zpoždění nezměnili a žádné hlášení jsem neslyšel,“ líčí další šok Petr.

Potvrzení o zpoždění vlaků.

Za hodinu nasedl do dalšího vlaku, ale ten končil ve 23 hodin v Chebu. Nejbližší spoj do Varů mu jel ve středu ráno ve 4.30 hodin. „Už jsem to bral, jak to bylo. Byl jsem rád, že jsem alespoň v teple čekárny. Ve 23.15 ale přišel hlídač. Vysvětloval jsem mu, že nejsem bezdomovec, že mám jízdenku a co se mi stalo. Přesto mě vyhodil na mráz,“ dodává. Do Karlových Varů dorazil v šest ráno, přesně 24 hodin poté, co na otočku vyjel za prací do Českých Budějovic.

Srážka s autem

Ke srážce vlaku do Českých Budějovic s autem došlo v úterý u Heřmaniček. Řidič vjel na přejezd, přestože byl zabezpečen světelnou signalizací. Nehoda se obešla bez zranění. „Na vlaku vznikla škoda 250 tisíc korun, na trati 10 tisíc a na autě dalších 200 tisíc korun,“ uvedl Martin Drápal, mluvčí Drážní inspekce.

První zpoždění zavinil rvní zpoždění zavinil řidič dodávky, který vjel idič dodávky, který vjel na chráněném přejezdu a chráněném přejezdu vlaku do cesty. laku do cesty.

Vlaky proti sobě

Do cesty rychlíku vjel jiný vlak v Chotýčanech nedaleko Budějovic. „Došlo k nedovolené jízdě spěšného vlaku za návěstidlo zakazující jízdu a vyjetí do již postavené vlakové cesty pro rychlík,“ popsal Martin Drápal z Drážní inspekce. Srážce zabránil dispečer nebo výpravčí, který vlaky na dálku zastavil.

Několik mimořádných událostí

„Cestující byl bohužel účastníkem hned několika nesouvisejících mimořádných událostí. Za vzniklé komplikace se velice omlouváme. Má-li pochybnosti o zajištění všech povinností dopravce či jeho zaměstnanců, může podat stížnost prostřednictvím Kontaktního formuláře na www. cd.cz,“ uvedla mluvčí Českých drah Gabriela Novotná.

„Cestující byl bohužel účastníkem hned několika nesouvisejících mimořádných událostí. Za vzniklé komplikace se velice omlouváme. Pro řešení nepředpokládaných situací jsou určena příslušná znění přepravního řádu, kterým jsou u ČD Smluvní přepravní podmínky (dále SPPO). Jejich plné znění má cestující k dispozici na www.cd.cz v sekci Čím se řídíme. Naši zaměstnanci (vlakový personál, pokladní) mají plnou znalost v náplni práce, tudíž by měli v případě potřeby cestujícího odkázat na možné postupy. V případě zpoždění vlaku je třeba počítat s tím, že jeho doba se může změnit, na což jsou cestující průběžně upozorňováni...

Zjednodušeně řečeno, pokud má cestující jízdní doklad z bodu A do bodu B a dopravce ho nemůže z jakýchkoliv důvodů dopravit do cíle, má zákazník možnost požádat prostřednictvím Centrálního zákaznického servisu ČD o řešení ve formě alternativní dopravy či zajištění ubytování. Konkrétní možnosti dle SPPO přikládáme níže....

Petr Mokrý

V případě pochybností o zajištění všech povinností dopravce či jeho zaměstnanců může cestující oslovit dopravce formou stížnosti prostřednictvím Kontaktního formuláře na www.cd.cz. Po obdržení konkrétních výtek, použitých spojích a kopie použité jízdenky zákazníkovi sdělíme nejen výsledky šetření, ale také jeho nároky dle již zmíněného přepravního řádu, a to v závislosti na typu použitého jízdního dokladu (například pro síťové jízdenky platí lehce odlišná pravidla než pro jednorázové jízdenky). Dle informací na stránce www.cd.cz/stanice je otevírací doba přepážky v Chebu stanovena do 19:40 hodin. Z toho lze usuzovat, že s cestujícím komunikoval zřejmě personál majitele objektu, kterým je Správa železnic, státní organizace. Kontakty na Centrální zákaznický servis při uzavření pokladny jsou dostupné na stránce www.cd.cz nebo na vývěsce ve stanici," pověděla Ing. Gabriela Novotná, Regionální tisková mluvčí.



Přečtěte si
koliaska
1. 2. 2022 • 07:35

Podle mě na tom není nic zvláštního. U Českých drah je možné úplně cokoliv. Ne, je ale pravda, že v poslední době se tento dopravce docela zlepšil. Ta zpoždění už nejsou tak strašná jako bývala. Navíc co tak sleduji zprávy z dopravy - http­s://ww­w.do­pravad­nes.cz­/zelez­nicni-doprava/ tak teď i hodně investují do infrastruktury, nových vlaků a tak, to je taky dobře.

Kontakty

  • Telefon 9.00 – 17.00: 225 974 140
  • Telefon po 17.00: 225 974 164
  • Fax: 225 974 141

RSS kanály serveru ahaonline.cz lze užívat pouze pro osobní potřebu. Jakékoli další šíření obsahu ahaonline.cz je možné pouze s předchozím souhlasem jeho provozovatele.