Propagace loterie Účtenkovka: Ministerstvo do ní vrazí 1,4 milionu!
Videa a spoty za 1,4 milionu korun! Státní loterie Účtenkovka potřebuje podle ministerstva financí větší propagaci, a tak do ní rezort napumpuje další peníze. Jenže zájem o lotynku je od jejího spuštění v roce 2017 skoro stejný.
Do prvního slosování loterie v listopadu 2017 se zapojilo podle čísel rezortu 452 691 aktivních hráčů. Ti zaregistrovali téměř 14 milionů účtenek. Loni v červenci bylo přihlášených skoro 380 tisíc hráčů, kteří poslali do osudí přes 16 milionů účtenek. A během letošního prvního prázdninového měsíce hrálo státní lotynku 350 tisíc lidí. Kolik bylo přihlášených účtenek? Skoro 16 milionů!
I přes řeč čísel – která by měla být na financích svatá – padlo rozhodnutí o další propagaci Účtenkovky. Důvody vysvětlila pro Aha! Šárka Šmolíková z tiskového oddělení rezortu. „Ministerstvo financí se zaměřuje na získávání stále nových soutěžících, a to prostřednictvím různých inovací (QR kód) nebo právě pomocí informační kampaně,“ uvedla.
Zviditelnění soutěže dostala na starost podle registru smluv firma Event Service. Pro ministerstvo má vyrobit celkem 17 spotů. Z nich 5 je informačních a mají mít až 2 minuty, další 4 poslouží ke »kreativní propagaci« a jejich délka nemá přesáhnout půl minuty. A zbylých 8 videí se má vejít do 3 až 5 vteřin a primárně mají cílit na lidi na sociální síti Facebook.
Účtenkovku spustilo ministerstvo financí před dvěma lety, aby motivovalo lidi k odebírání paragonů od obchodníků. Tím chtělo zajistit, aby podnikatelé dodržovali zákonnou povinnost elektronické evidence tržeb.
Lotynka v číslech
341 milionů zaregistrovaných účtenek
Přes 1 milion soutěžících
300 – 400 tisíc hráčů každý měsíc
21 025 výher měsíčně
65 milionů korun je roční hodnota všech výher
90 milionů korun už bylo na výhrách vyplaceno
19 osobních automobilů rozdalo ministerstvo, každý za cca 400 tisíc korun