Zachránil tatru z roku 1924: Unikát našel pod hromadou dřeva!

Když se před časem telčský sběratel autoveteránů Aleš Wimmer (45) dozvěděl, že ve staré stodole kousek od jihočeských Dačic stojí pod hromadou dřeva jakési torzo starého automobilu, neváhal a rozjel se tam. Získal tak legendární Tatru 13 Kamionet z roku 1924!
„Měl jsem štěstí, na mé straně tehdy stála manželka čerstvého důchodce, kterému stodola patřila,“ začíná vyprávět Aha! Aleš Wimmer. „Ona ve stodole chtěla udělat pořádek a ten vrak vyhodit. Manželovi se do toho moc nechtělo, a tak jsem se oblékl do montérek a to dřevo odklidil. Podívejte, co pod tou hromadou nakonec stálo,“ klepe už dnes pyšně na vyleštěnou kapotu zrestaurované Tatry 13 Kamionet, v současnosti jediné u nás.
Plány neexistují
Zpočátku absolvent jihlavské průmyslovky netušil, o jaký vůz jde. „Podle rozvoru a šíře náprav jsem vrak typoval na malý náklaďáček a hned jsem se rozjel do Kopřivnice,“ líčí Wimmer další postup. Ve fabrice však plány k nalezenému historickému unikátu nenašel. „V roce 1948 je prý pionýři odnesli do sběru,“ usmívá se zachránce stařičké tatřičky. V muzeu nakonec získal fotku, jak původní Kamionet vypadal. S ní se dal do práce.
Oprava za 100 tisíc
Čekaly ho krušné dva roky truhlářské, zámečnické, klempířské, čalounické a především automechanické dřiny. „Dřevo na nástavbu jsem používal výhradně jasanové a bukové. S lakýřinou mě pomohl kamarád. Celkové náklady vyšly asi na 100 tisíc korun,“ chlubí se majitel dnes už lesknoucího se veterána.
Víte, že...
...Tatra 13 Kamionet, malý náklaďáček z roku 1924 se čtyřdobým, vzduchem chlazeným dvouválcem, byl předchůdcem malých tzv. hotelových autobusů?
Na video s panem Wimmerem a jeho tatrou se můžete podívat zde: