Aha! testovalo jako první nový Superb - Pohodlí i pro partu obrů!
Je ještě pohodlnější, než jsme předpokládali. To je hlavní výstup z testu nové Škody Superb. Verzi s šestiválcovým motorem a pohonem všech čtyř kol redaktoři Aha! testovali jako vůbec první. Někdy jsme si kvůli tomu připadali skoro jako celebrity.
Při zastávkách během testování se spousta lidí o superb s benzinovým motorem o objemu 3,6 litru zajímala, mnohokrát jsme museli předvést unikátní systém dvou možností otevírání kufru. Jak na nás zapůsobilo tisíc kilometrů strávených za volantem téhle novinky?
Celý týden jsme testovali novinku, od které si mladoboleslavská Škodovka opravdu hodně slibuje. Zapůjčený koráb měl světlý kožený interiér, který působí velice luxusně, na druhou stranu je ale pochopitelně náročnější na udržování čistoty, takže méně pořádní z nás by si nejspíš pořídili vůz s interiérem tmavým.
Co se týká výbavy testovaného vozu, nelze prakticky nic vytknout, protože zapůjčené auto bylo v maximální možné výbavě. Do toho mimo jiné spadá velký modul rádia s navigací o paměti 30 GB, sedmistupňová automatická převodovka, »chytré« světlomety a další vychytávky, včetně parkovacího systému.
Se zapůjčeným autem jsme najeli bezmála 1000 kilometrů, během kterých jsme ocenili především neuvěřitelné ticho v interiéru, což je možná u motoru o výkonu 260 koní až překvapivé, a hlavně schopnost auta zvládat velmi plavně jakékoli nerovnosti, aniž by to bylo na úkor skoro až sportovních jízdních vlastností auta.
Ale teď už podrobněji…
Co nás zaujalo
-
Multifunkční rádio/navigace s pamětí 30 GB. Uložit si tak můžete stovky písniček ve formátu MP3. Ovládání je pochopitelně možné z volantu.
-
Vynikající převodovka s možností ručního řazení. To lze provádět jak pohyby páky dopředu nebo dozadu, tak pomocí páček pod volantem.
-
Velký kufr s možností ho zvětšit sklopením zadních sedadel, navíc je k dispozici otvor v opěradle pro převážení lyží.
-
Drobné vychytávky
- vyhřívání sedaček i vzadu
- sluneční roletky pro cestující vzadu
- otvor pro deštník v zadních levých dveřích
Opravdu je tak velký?
O tom, že v superbu je pro cestující vzadu spousta místa, se už psalo mnohokrát. Změřili jsme proto, jak je to v praxi. Nastavili jsme sedadlo testovacího řidiče (vysokého 186 cm) tak, jak mu to vyhovuje při jízdě. Pak jsme ho posadili dozadu a změřili, kolik prostoru mu zbývá před koleny. Výsledek byl ohromující – 20,5 cm!
Silný, ale tichý motor
Motor (mimochodem je tak velký, že baterie musela být umístěna do jedné z kapes v zavazadlovém prostoru) má velmi sametový chod a působivé zrychlení. Jak už Aha! informovalo, auto je schopno bez problémů na německé dálnici, kde není omezena maximální rychlost, opravdu dosáhnout maximální uváděné rychlosti 250 km/h. Těžký motor má ovšem na svědomí v některých situacích na silnici znatelnou neotáčivost vozu.
Takhle funguje parkovací automat
-
Zapnete tlačítko vedle voliče automatické převodovky.
-
Jedete pomalu ulicí vedle řady zaparkovaných aut.
-
Jakmile senzory zaregistrují dostatečně velkou mezeru (musí být o 1,1 metru delší, než je auto), objeví se na displeji mezi tachometrem a otáčkoměrem výzva k zastavení a zařazení zpátečky.
-
Jakmile zařadíte zpátečku, je nutné dát ruce z volantu.
-
Po rozjezdu si auto samo otáčí volantem a vjede do mezery. Řidič musí pouze včas zabrzdit.
Hlavní výhody:
-
dostatek prostoru v zadní části vozu
-
velký a dobře přístupný kufr
-
ticho a pohodlí uvnitř
-
přehledná přístrojová deska
Hlavní nevýhody:
-
široký a tvrdým plastem pokrytý středový panel, který otlačuje řidičovo pravé koleno, což je bolístkou většiny škodovek
-
citelná neotáčivost v zatáčkách
Vizitka testovaného vozu:
Superb 3,6 FSI V6
Výkon motoru: 260 koní
Max. rychlost: 250 km/h
Zrychlení 0 – 100: 6,5 s
Kombinovaná spotřeba: 10 l
Zavazadlový prostor: 565 l
Cena: u této verze zatím nestanovena, základní verze od 599 900 Kč
Spotřeba v testu Aha!
Městský provoz (Praha): 13,5 – 14,3 l/100 km
Mimo město (silnice prvních a druhých tříd): 8,8 – 9,5 l/100 km
Dálnice (při rychlosti 130 km/h): 12,0 – 12,8l/100 km