Vlak za 2,5 miliardy! Fotbalová reprezentace se vydala do Olomouce pendolinem

Snad dobře, že strojvedoucí netušil, jak cenný náklad veze. Jinak by se asi pořádně orosil a šoural se opatrně jako šnek. Když se fotbalový nároďák vydal z Prahy do Olomouce pendolinem, tak jenom jeho první vagón vezl »poklad« téměř za 2,5 miliardy! Taková je totiž celková hodnota hráčů reprezentace.
Český tým v úterý zápasem s Litvou odstartuje kvalifikaci EURO 2012, ale už včera se celý tým na Hanou přesouval. „Je to pohodlnější a hlavně rychlejší, když pomyslíte, že brněnská dálnice v jednom kuse kvůli nějaké bouračce stojí,“ vysvětlil reprezentační manažer Vladimír Šmicer.
Fotbalisté před jedenáctou dopoledne zaplavili Hlavní nádraží. Zaskočili na tradiční kafíčko, stejně jako to dělají na letišti v Ruzyni, nakoupili časopisy, lehké občerstvení. „Ani nemusíme do jídelního vozu, máme svačinu s sebou,“ vyprávěl gólman Petr Čech. Ano, kustodi táhli po peroně proviant, ovoce, vodu a lehké bagetky.
„Na vlaku mám rád, že se můžu projít, protáhnout nohy,“ rozjímal ještě a vzpomínal, jak za působení ve francouzském Rennes jezdíval superrychlým TGV k ligovým duelům do Paříže či Lille. „To my jezdili s Liverpoolem do Londýna taky vlakem. Tamní dálnice je stejné peklo jako naše dé jednička,“ připomněl ještě Vladimír Šmicer.
I Dortmund, kde hrával Tomáš Rosický, využíval k některým cestám železnice. „Jezdilo se hodně a já jezdím rád,“ uvedl kapitán. „My jsme jezdili z Pamplony do Madridu i do Barcelony,“ připomněl Jaroslav Plašil. Kluci zavzpomínali, a Petr Čech dokonce nostalgicky vydoloval zážitek z mládežnických let: „Já jezdil na srazy do Prahy z Plzně vždycky vlakem. Na Smíchovské nádraží a pak autobusem číslo 217 nahoru na Strahov,“ vybavil si ještě, než se za ním tiše zavřely dveře.