Vítejte v autosalonu Praha!
PRAHA – Kdokoli by v těchto dnech procházel kolem dejvického hotelu Praha, nutně musí nabýt dojmu, že zabloudil kamsi na autosalon.
Kdokoli by v těchto dnech procházel kolem dejvického hotelu Praha, nutně musí nabýt dojmu, že zabloudil kamsi na autosalon. Jeden bourák lepší než druhý tam stojí, jak je odstavili fotbaloví reprezentanti. Až se zdá, že se naši milionáři trumfují, kdo přifrčí luxusnější károu.
Tu lavinu jako by zkraje května strhl Milan Baroš, když si v Praze vyzvedl vysněné Ferrari 430 Coupé. „Čekal jsem na něj devět měsíců,“ hladil černý sporťák s rudými koženými sedačkami, když ho v salonu HP Exclusive přebíral výměnou za 5,5 milionu korun.
To jako by nemohl vydýchat obránce Martin Jiránek. S kabrioletem lexus rázem nemohl konkurovat, jenže ve středu večer si to přiburácel v oranžovém Lamborghini Gallardo z limitované edice SE (Special Edition)! „Tohle byl můj sen, a teď si ho plním,“ div nevzlykal v konkurenčním Impex Caru nad tou nádherou s 520 koníky pod kapotou. Po světě jich jezdí pouze 250, a v Česku je jedno jediné – Jiránkovo… „Chlapi, hned po mistrovství ho půjdu prohnat někam na okruh! Těch tři sta patnáct z něj musím vymáčknout!“ plánoval hned rychlostní rekord. Zatím nejvíc prý jel 280 km/h…
Tak to je jedna kasta. „Janci mladí… To si mohou dovolit oni, ale já potřebuju do vozu naložit ženu, dvě holky a ještě psa…,“ namítá Marek Jankulovski. Ten proto nejčastěji jezdí v terénním Porsche Cayenne.
Podobný typ je také Tomáš Ujfaluši. Na rychlé svezení má sice sportovní Porsche S4, avšak ve středu přistavil k hotelu majestátní Cadillac Escalade. Fungl nový, ještě bez značek… Třítunový americký koráb má šestilitrový motor, který ale také vyžunkne 100litrovou nádrž za 500 kilometrů! „Koupil jsem ho teď, pro Kačenky,“ zmínil svou krásnou ženu a maličkou dcerku. „Chtěli jsme něco pohodlného, velkého a hlavně bezpečného,“ vysvětlil neobvyklou volbu. Že Escalade není dvakrát praktický třeba do města, že se s ním špatně parkuje? Nad tím se jen usmál… „Máme i jiná auta…“
Usedlejším vozem – posledním modelem MercedesBenz CLS 500 – už jezdí i Jiří Štajner. „To víte, co máme malou Adélu, Rudolf už nás neodveze,“ rozhodil rukama. Milované Porsche 911 Carrera, jemuž udělil jméno Rudolf a s nímž kdysi zvládal trasu Hannover – Liberec pod čtyři hodiny, si přesto nechal. „Jezdím s ním, když jsem sám. A jen v létě… Medvěda jsem obstaral pro rodinu, když jsem si v Hannoveru plácl na prodloužení smlouvy,“ vylíčil.
Limuzíny ze Stuttgartu jsou vůbec mezi českými reprezentanty nejrozšířenější značkou. Stejný jako Štajner měl už dávno před ním Poborský, stejnou značku preferují Koller, Rosický, Šmicer, patří i do exkluzivního vozového parku Pavla Nedvěda. „Jezdím pomalu a preferuju bezpečí,“ vysvětluje nejbohatší muž týmu. Kvůli tomu si snad i rozmyslel koupi vozu Ferrari 612 Scaglietti, které mu »vnucovala« sama továrna z Maranella.
Debat o nablýskaných fárech se ale účastní z týmu vlastně všichni. A kouč Brückner jen nevěřícně nechápe. Vůni benzinu nikdy nepropadl, vystačí si se sponzorskou limuzínou Hyundai. Přiznal se, že jezdí velmi pomalu, opatrně a s problémy couvá…
MILAN BAROŠ
Ferrari F430 Coupé
Výkon: 490 koní
Zrychlení 0-100 km/h: 3,9 s
Max. rychlost: 315 km/h
Cena: 5,5 milionu Kč
Stáří: 4 týdny
JIŘÍ ŠTAJNER
Mercedes-Benz CLS 500
Výkon: 310 koní
Zrychlení 0-100 km/h: 6,1 s
Max. rychlost: 250 km/h
Cena: 2,4 miliony Kč
Stáří: 4 měsíce
TOMÁŠ UJFALUŠI
Cadillac Escalade
Výkon: 345 koní
Zrychlení 0-100 km/h: 8,7 s
Max. rychlost: 175 km/h
Cena: 2,1 milionu Kč
Stáří: 2 dny