Odborníci z Promocodius prozradili, jak se mění model používání promo kódů během prodejních sezón | Ahaonline.cz

Registrace  |  Zapomenuté heslo

Deník Aha! na Facebooku

čtvrtek 25. dubna 2024

Svátek slaví Marek, zítra Oto

Odborníci z Promocodius prozradili, jak se mění model používání promo kódů během prodejních sezón

d
(Promocodius)

Slevy, akční nabídky, pravidelné výprodeje – a také stále častěji promo kódy – tyto a další cenově lákavé akce motivují zákazníky k nakupování. Také podléháte výprodejům? Přečtěte si, jak se chování nakupujících mění v období sezónních slev.

Každý z nás rád nakupuje – třebaže něco jiného. Někdo ulítává na botách, jiný na kabelkách, další je posedlý šperky nebo dekorativní kosmetikou. Analyzovali jste ale někdy, jakým způsobem nakupujete? Mění se váš vztah k nakupování během výprodejů? Jak nakupujete, získáte-li slevový kód? Odborníci ze slevového portálu Promocodius analyzovali, jak se mění nákupní model nakupování během výprodejů. Jaké jsou závěry?

Faktory měnící nákupní rozhodnutí

Promo kódy, jako je například slevový kód Bonprix pro levnější nákup módy, mohou mít velký vliv na nákupní rozhodování spotřebitele. Vedoucí projektu Promocodius Alisa Sklyarova však poznamenala, že „dostupnost propagačních kódů obvykle nestačí k tomu, aby se spotřebitelé rozhodli pro koupi výrobku“. Vysvětlila, že „prodejci nemohou spotřebitele přimět ke koupi výrobku ani s 90% slevou, pokud pro ně nemá žádný užitek, protože hlavním faktorem, který ovlivňuje každé nákupní rozhodnutí, je faktor potřeby.“

Bez potřeby konkrétního výrobku by ani ty nejatraktivnější slevy nepřiměly spotřebitele, aby se na něj znovu podíval. Tato potřeba nemusí být okamžitá nebo naléhavá, nicméně je důležité, aby si spotřebitel uvědomil, jakou hodnotu pro něj může mít určitý výrobek v určitém okamžiku. Slevové kód se však nevztahují pouze na oblečení a obuv. Promo kódy – jako je například slevový kód Dr.Max – se mohou vztahovat i na nákup lékárenského zboží nebo třeba potravin. Tam už je potřeba vyšší. Nicméně chování spotřebitelů se zásadně mění během doby výprodejů. Jak?

Během výprodejů nahrazuje potřebu impulz v podobě slev!

Během výprodejů jde faktor potřeby stranou! Nahrazuje jej impulzní nakupování. Spotřebitelé v období výprodejů a sezónních slev nakupují bez rozmyslu. Poznáváte se? Podle statistik společnosti Promocodius každý druhý člověk v období výprodejů – tedy především na přelomu listopadu a prosince, začne aktivně vyhledávat slevy a použije alespoň jeden promo kód. V čase výprodejů přitom spotřebitelé nevěnují příliš pozornosti značce výrobku, jeho kvalitě nebo ceně, ale ze všeho nejvíce je zajímá výše slevy.

Podpora prodeje během výprodejů ze strany maloobchodníků

Impulznosti nakupujících si jsou velmi dobře vědomi maloobchodníci, kteří významně podporují prodej různých výrobků v období výprodejů, a to zejména prostřednictvím již zmiňovaných promo kódů. Jakmile je k výrobku připojena sleva – byť sebemenší, automaticky o produkt vzroste zájem. Je to tedy možnost, jak prodat i méně oblíbené produkty, o které by jinak spotřebitel příliš nestál. V obchodí výprodejů totiž spotřebitel prostě očekává slevy, a s největší pravděpodobností nakoupí nejlevnější výrobek v nabídce.  

Nejlepší obchodní strategií během výprodejů je tedy nabízet co nejvíce akcí, kupónů, poukázek a slev. Vy si však před nákupem položte otázku, zda produkt opravdu potřebujete – ať už je sleva jakkoliv vysoká. Také pamatujte, že máte ze zákona 14denní lhůtu na vrácení nepoužitého zboží. Máte tedy více času na rozmyšlenou.

PromoCodius je online platforma, která nabízí aktuální kupóny, nabídky a slevy pro tisíce známých a předních prodejců. Založena byla v roce 2016. Provozována na Ukrajině, v České republice, Polsku, na Slovensku, v Rumunsku, Švédsku, Dánsku, Finsku, Norsku, Španělsku, Mexiku, Spojených státech a Turecku.

Přečtěte si

Kontakty

  • Telefon 9.00 – 17.00: 225 974 140
  • Telefon po 17.00: 225 974 164
  • Fax: 225 974 141

RSS kanály serveru ahaonline.cz lze užívat pouze pro osobní potřebu. Jakékoli další šíření obsahu ahaonline.cz je možné pouze s předchozím souhlasem jeho provozovatele.

Známé celebrity
Adéla Gondíková • Agáta Hanychová • Alice Bendová • Andrea Verešová • Anife Vyskočilová • Anna Geislerová • Bolek Polívka • Dagmar Havlová-Veškrnová • Dagmar Patrasová • Dana Morávková • Dara Rolins • Dominika Mesarošová • Ester Janečková • Eva Holubová • Ewa Farna • Gábina Partyšová • Hana Krampolová • Hana Maciuchová • Hana Zagorová • Heidi Janků • Ilona Csáková • Inna Puhajková • Iva Janžurová • Ivana Chýlková • Ivana Gottová • Iveta Bartošová • Jan Kraus • Jana Boušková • Jaromír Jágr • Jiří Krampol • Jiří Langmajer • Jiří Paroubek • Jiřina Bohdalová • Karel Gott • Karel Roden • Kateřina Brožová • Klára Issová • Květa Fialová • Lejla Abbasová • Leoš Mareš • Libuše Šafránková • Lucie Bílá • Lucie Borhyová • Lucie Vondráčková • Mahulena Bočanová • Marta Jandová • Martin Dejdar • Martina Gavriely • Michaela Maurerová • Michaela Ochotská • Michal David • Monika Absolonová • Naďa Konvalinková • Naďa Urbánková • Oldřich Kaiser • Ondřej Gregor Brzobohatý • Ornella Štiková • Petr Janda • Petr Kolář • Petr Rychlý • Petra Faltýnová • Petra Janů • Richard Genzer • Simona Krainová • Simona Stašová • Taťána Kuchařová • Tatiana Dyková • Tereza Kostková • Tereza Voříšková • Tomáš Klus • Tomáš Řepka • Václav Vydra  • Veronika Žilková • Vilma Cibulková • Vojtěch Kotek • Zlata Adamovská