Cestovka pro plyšáky? Nefunguje! Investor Tomio Okamura: Zvedneme se...

To bylo slávy, to bylo humbuku!
Když před rokem během populárního pořadu Den D odstartoval český projekt Cestovka pro plyšáky, zajímala se o ni média po celém světě. Dnes se projekt potácí na hranici funkčnosti a přešlapuje na místě.
Jedním ze spolumajitelů firmy Toy Traveling, která má cestování plyšáků na starosti je i Tomio Okamura, jinak tiskový mluvčí Asociace českých cestovních kanceláří a agentur. Tvrdí, že projekt není mrtvý, i když internetové stránky nefungují. „Stránky se přestavují, hlavní majitel firmy Marek Hlávka, který s tím nápadem vlastně přišel, nám jako spoluinvestorům oznámil, že by stránky rád předělal. Já to vítám, protože po prvotním obrovském zájmu se ukázalo, že chybějí možnosti online plateb a podobně. Čili ten projekt by měl v budoucnu fungovat dál,“ vysvětlil Aha! Tomio Okamura.
Faktem zůstává, že projekt, při kterém lidé z celého světa posílají plyšáky do Prahy, kde se fotí na nejrůznějších místech a pak spolu s kolekcí fotek zase cestují zpět k majiteli, vzbudil celosvětovou pozornost. „Byl to jeden z nejmedializovnějších podnikatelských projektů od dob Bati,“ tvrdí Okamura. To s sebou ale přineslo i stinnou stránku: Přestože český projekt byl první, již nyní funguje po celém světě několik konkurenčních kopií.
„Víme o tom, je to o důvod víc, proč se internetové stránky přestavují, chceme mít lepší funkčnost a nabídnout toho více. Jejich nová podoba by měla být hotová v březnu a spustit by se teoreticky mohly v dubnu,“ vypočítává Okamura, který projektu věří i nadále. Úskalím je podle něj i náladovost zákazníků, kteří se chovají, jako kdyby cestovali sami, i když za ně putuje plyšák. Všichni chtějí mít hezké fotky, a to v zimních měsících není dost dobře možné. Na jaře by se to ale zase mohlo změnit.
„Myslím, že naději na úspěch tento projekt má, ale kdyby došlo k tomu, že to nevyjde, tak mi to nevadí, já už mám své investované prostředky zpátky. Ne sice přímo v penězích, ale v té zábavě a celosvětové mediální zkušenosti, kterou jsem díky tomuto projektu absolvoval,“ uzavřel Okamura, který do projektu ze svého vložil 150 tisíc korun, stejně jako Dana Bérová, další z investorů pořadu Den D.