Nový Ford Fiesta - Útočí na city

Ve třídě malých aut působí design nového Fordu Fiesta skoro jako zjevení. Dokonce ani nový Seat Ibiza nenabízí tak moderní tvary. Zvláště to vynikne, pokud si člověk vzpomene na minulou nudnou fiestu.
Ještě zajímavěji než zvenčí vypadá fiesta uvnitř. Někdo tvrdí, že tvary rámečků palubních přístrojů a tlačítek na středovém panelu jsou inspirovány mimozemskými civilizacemi, jiní mluví o podobě s moderními mobilními telefony.
Fiesta, kterou jsme v redakci Nedělního Aha! testovali, byla vybavena nejslabším benzinovým motorem o objemu 1,25 l. Ten má samozřejmě s autem docela dost práce, což vadí hlavně při předjíždění. Takový manévr si řidič musí dopředu důkladně rozmyslet. Podvozek by rozhodně snesl silnější motor, a tedy rychlou a sportovní jízdu. Přitom ve městě ani na rozbitých silnicích není nepohodlný. K dobrým pocitům z chování vozu přispívá velmi dobré řízení a řazení.
V mizerném počasí jsme důkladně prověřili výhled z vozu. Díky vyhřívanému čelnímu oknu jsme se velmi rychle a bezpracně zbavili námrazy, která se na něm přes noc vytvořila. Naopak nám vadila malá plocha, kterou dokázaly setřít čelní stěrače. Zasahují totiž příliš nízko.
Pro početnou rodinu se pochopitelně fiesta nehodí, pro dvojici, třeba i s jedním malým dítětem, ano. Kufr je na danou třídu aut poměrně slušný, i když přístup do něho není optimální.
Plusy
-
skvělý design
-
výborné jízdní vlastnosti
-
dostatek odkládacích prostor
Minusy
-
stěrače stírají malou plochu skla
-
chybějící osvětlení pro místa vzadu
-
problematický přístup k ovládání klimatizace
Technické parametry
Max. rychlost: 152km/hod.
Spotřeba: 5,4l/100km
Zavazadlový prostor: 281l
Cena: od 249 990 Kč