Automobilka Škoda v roce 2009 - Samí slavní jubilanti!
Devítka je zřejmě šťastným číslem v historii mladoboleslavské Škody. Například první budova, která byla postavena na místě dnešního výrobního závodu, vznikla právě před 110 lety, tedy v roce 1899. V letech, které měly ve svém označení devítku na konci, vznikla řada významných modelů.
80 let - Škoda 422 a Škoda 860
Obě auta spatřila světlo světa v roce 1929. Zatímco typ 422 byl lidový a na tehdejší poměry masově vyráběný vůz (vzniklo jich přesně 3435), »osmsetšedesátka« byl naopak luxusní automobil. Také se jich vyrobilo jen necelých padesát. Mimochodem, číselná označení tehdy jednoznačně identifikovala typ motoru, který se skrýval pod kapotou. První číslovka udávala počet válců, zbývající dvojčíslí pak výkon v koňských silách. Zřejmě jediná osmsetšedesátka stojí v mladoboleslavském automobilovém muzeu.
75 let - Škoda Popular
Původní číselné označení vyjadřovalo vůz se čtyřválcovým motorem a výkonem 20 koní. Ten se pak zvýšil na 22 koní. S ním auto uhánělo rychlostí 80 km/h. Tento model zachránil Škodu v době hospodářské krize, a navíc ji díky nízké ceně a vysoké spolehlivosti pomohl v prodejích předstihnout do té doby úspěšnější automobilky Tatru a Pragu. Popular se pak dělal i v jiných karosářských variantách. Například jako kabriolet nebo také sanitní dodávka. Koncepci použitou u tohoto automobilu pak továrna v Mladé Boleslavi používala i při výrobě aut po druhé světové válce.
50 let - Škoda Felicia, Škoda Octavia
Oba modely jsou dnes legendou. V případě felicie je slavnější ta první generace z roku 1959, která je mnohdy pokládána za nejhezčí škodovku všech dob, naopak větší úspěchy slaví octavia z přelomu tisíciletí než ta z 50. let. Octavia byla ve skutečnosti modernizovaná Škoda 440 zvaný Spartak. Největší změnou oproti předchůdci byla jiná přední maska a konstrukce přední nápravy. Jméno octavia bylo podle tehdejšího vydání podnikového časopisu Ventil vybráno logicky. Šlo totiž o osmý typ československého znárodněného průmyslu.
40 let - Škoda 100
Stovka byla vlastně jen zmodernizovaný předchozí model Škoda 1000. Mnohým symbolizovala dobu normalizace hlavně pro svoji horší kvalitu zpracování. Přesto se jich vyrobilo skoro 900 tisíc kusů. Motor měl výkon 42 koní a točivý moment byl 73,5 Nm při 3000 ot./min. To umožňovalo Škodě 100 jet max. rychlostí 125 km/h, zrychlit na 100 km/h zvládla za 24 s. Základní spotřeba paliva byla 7,6 l/100 km. Luxusnější varianta označovaná 100L měla polohovatelné sedačky.
10 let - Škoda Fabia
Po octavii to byl teprve druhý vůz, který byl kompletně vyvinut v režii koncernu Volkswagen. Dodnes jsou oceňovány jeho skvělé jízdní vlastnosti a kvalitní zpracování. Pvní generace fabie se vyráběla v letech 1999–2007. Kromě hatchbacku bylo k mání i kombi a také sedan. Vyráběla se i sportovní varianta RS.