Subaru G3X: Čtyřkolka za 400 000 Kč
PRAHA – Sportovně užitkové vozy zažívají nebývalý boom. A automobilka Subaru teď vytáhla trumf v podobě Subaru G3X Justy. Deník Aha! pro vás ve spolupráci s pořadem Autosalon televize Prima připravil jeho test.
Sportovně užitkové vozy zažívají nebývalý boom. A automobilka Subaru teď vytáhla trumf v podobě Subaru G3X Justy. Deník Aha! pro vás ve spolupráci s pořadem Autosalon televize Prima připravil jeho test.
Subaru G3X Justy má našlápnuto k tomu, aby nadchlo dámy i pány. Je to sice jedna z nejmenších čtyřkolek na trhu, ale nabízí řadu předností. Navíc je k dostání za slušnou cenu, v základní verzi do 400 000 Kč.
Přestože je to relativně malé autíčko, vypadá dynamicky a robustně. Na předku zaujmou velká světla, masivní maska a probarvený otvor pro přívod vzduchu k motoru ve spodu nárazníku. Celá kapota je zpevněna a zvýrazněna zajímavým tvarováním. Z boku má výrazné plasty na prazích i blatnících, zajímavé jsou i prolisy po celé délce auta. Vypadají elegantně a navíc brání stříkancům na bocích při bouřlivější jízdě v zabláceném terénu. Justy se může pochlubit i hezky tvarovaným zadkem, hlavně umístěním zadního okna, které přechází do svislých koncových světel. I když někdo by mohl mít výhrady k umístění mlhovek a zpětných světlometů ve spodku nárazníku.
Velikost kufru příliš nenadchne, 236 litrů není žádný zázrak. Zavazadlový prostor můžete sice zvětšit postupným sklápěním sedaček až na 526 litrů, ani pak si ovšem moc nepomůžete – podlaha totiž není v rovině, a vzniká tam nepraktická hrana.Interiér se naopak povedl. Přístrojovka je příjemně tvarovaná, budíky jsou přehledné a dobře čitelné. Volant se dobře drží, ale nesnažte se ho seřídit! Nejde to ani tam, ani jinam. Musíte si poradit pomocí seřiditelné sedačky řidiče. Ale bacha na pedály! Ty jsou až příliš blízko u sebe. Sedačky jsou pohodlné, ale z boku málo drží, takže vás to při rychlejší jízdě bude vyhazovat. Sedadla jsou na druhé straně o něco výš, než je běžné, takže máte usnadněné nastupování i vystupování, ale i lepší výhled z vozu.
Justy má – jak je u »Asiatů« zvykem – bohatou základní výbavu: centrální zamykání, elektrické ovládání předních oken, dva airbagy, aktivní opěrky hlavy, ABS, elektrický posilovač řízení, atd. Motor je při běžné jízdě docela tichý, ale pokud ho trochu »osolíte“«, všechno je jinak. Zmizí jízdní pohoda, a také o dost stoupá spotřeba. Řízení je ale přesné.
Subaru G3X Justy 1,3
Palivo: Benzin
Objem: 1328 cm3
Počet válců/ventilů: 4/16
Výkon: 69 kW/94 koní
Max. rychlost: 155 km/h
Zrychlení: 11,7 s
Převodovka: 5stupňová mechanická
Kombinovaná spotřeba: 6,9 l/ 100 km
Délka/šířka/výška (mm): 3770/1610/1570
Zavazadlový prostor: 236/526 l
Základní cena: 398 800 Kč
Plusy:
-
Skvělý design
-
Bohatá výbava
-
Poměrně nízká cena
Mínusy:
-
Sedačky špatně drží
-
Pedály příliš blízko u sebe
-
Hlučnější motor a větší spotřeba
Pořad Autosalon, který pro vás připravil testy Hondy Civic, Renaultu Laguna, Mitsubishi L200 a Citröenu C5, vysílá TV Prima 8. července od 8.30.