Nejdelší ferrari světa (7 metrů): Limuzína za 14 milionů!
MANCHESTER/PRAHA – Jedno auto, dva rekordy! Se svým prodlouženým Ferrari Modena získal Brit Dan Cawle právo na dva zápisy do Guinnessovy knihy rekordů. Jeho »cestovní pirát« není jen nejdelší limuzínou, nýbrž také nejdelším ferrari na této planetě. Představil ho minulý měsíc v Birminghamu. A všem přecházely oči.
Jedno auto, dva rekordy! Se svým prodlouženým Ferrari Modena získal Brit Dan Cawle právo na dva zápisy do Guinnessovy knihy rekordů. Jeho »cestovní pirát« není jen nejdelší limuzínou, nýbrž také nejdelším ferrari na této planetě. Představil ho minulý měsíc v Birminghamu. A všem přecházely oči.
„Nejlepší je ten pocit dívat se na lidi, které předjíždíte. Jak nemohou uvěřit tomu, že to auto nekončí. Jaký mají výraz ve tváři. Kvůli tomu jsem to udělal,“ vysvětlil Dan Cawley.
Přestavba modeny trvala téměř rok. A nebyla to snadná práce. Cawley vejpůl rozřízl originální model. Pak vyrobil plechový tubus, ke kterému připevnil obě oddělené části.
Vnitřek vozu nabízí stejný luxus jako klasické limuzíny. Pasažérům je k dispozici minibar. Mezi každými dvěma sportovními sedadly je jeden monitor, na kterém jsou přenášeny obrázky z venkovního světa. Pasažéři tak mohou pozorovat reakce ostatních řidičů...
Tenhle černý úhoř měří téměř sedm metrů. A přestože je tak dlouhý, zachoval si skvělé jízdní vlastnosti. Motor stále dokáže vyvinout maximální výkon 405 koní. A z 0 na 100 km zrychlí za necelých šest vteřin. Maximální rychlost pak činí 267 km/h, jen o 27 km/h méně než její krátký originál.
Pokud by vás napadlo zkusit podobný kousek, počítejte s vysokými výdaji, pohybujícími se kolem 14 milionů korun. Náklady na výrobu tubusu dosáhly 200 tisíc liber, v přepočtu osmi milionů korun. A k tomu je zapotřebí připočítat i cenu Ferrari Modena 360, která se pohybuje kolem šesti milionů korun.
Brita Cawleyho ale ani takové výdaje neodradí. Ba naopak. Už plánuje výrobu limuzíny z jiného supersporťáku: Lamborghini Gallardo...