Rarita: Trabant za 1,5 milionu korun! | Ahaonline.cz

Registrace  |  Zapomenuté heslo

Deník Aha! na Facebooku

neděle 5. května 2024

Svátek slaví Klaudie, zítra Radoslav

Rarita: Trabant za 1,5 milionu korun!

Krasavec za cenu luxusního vozu Pro Milana Běhounka (28) má jeho »trabi« nevyčíslitelnou cenu. „Pracoval jsem na něm rok a půl, každý den deset hodin. Jen práce by vyšla na 1,5 milionu korun,“ říká.
Krasavec za cenu luxusního vozu Pro Milana Běhounka (28) má jeho »trabi« nevyčíslitelnou cenu. „Pracoval jsem na něm rok a půl, každý den deset hodin. Jen práce by vyšla na 1,5 milionu korun,“ říká.

Patnáct let! Přesně tolik letos uběhlo od ukončení výroby legendárního »bakeliťáku« v německém Cvikově. I po takové době je trabant pro spoustu lidí obrovská láska, kterou by za nic na světě nevyměnili.

Někteří jsou do »trabiho« tak zbláznění, že jsou ochotni na jeho úpravu obětovat veškerý čas i statisícové částky. „Když to tak počítám, vyšel mě tenhle kousek na 1,5 milionu korun,“ říká Milan Běhounek (28) z Prahy. Jeho exemplář je ale skutečně výstavní – na délku má šest metrů, interiér je v kůži a za jízdy si posádka klidně může nalít štamprli z baru...


Soudruzi, představujeme vám trabant

  • Leden 1957 – Východoněmečtí soudruzi představili automobil P50, předchůdce trabanta.
  • 7. listopadu 1957 – Ke 40. výročí VŘSR se rozjíždí nultá série prvních trabantů. Dvoutaktní motor měl výkon 18 koní, ale už o dva roky později byl výkon zvýšen na 20 koní.
  • 10. července 1958 – Začíná sériová výroba.
  • 1962 – Trabant dostává silnější motor, a to 600 ccm a 23 koní.
  • 1964 – Projektanti upravují karoserii, aby auto plně splňovalo požadavky tehdejších motoristů. Dokonce tvrdí, že design prý dokonce snese srovnání se západními auty. Tím startuje výroba Trabanta 601. Později dostává trabant další motor, tentokráte o výkonu 26 koní. Zlepšení se dočkaly i brzdy. K dalšímu vylepšení patří i automatická spojka (Hycomat).
  • 9. listopadu 1989 – Trabant prochází omlazovací kúrou, aby mohl do světa. Nový Trabant 1.1 dostal čtyřtaktní motor Volkswagen Polo, i karoserie byla vylepšena. Celkem bylo vyměněno přes 60 procent dílů.
  • 21. března 1990 – Vyjíždí první Trabant 1.1.
  • 25. července 1990 – Končí výroba Trabantu 601.
  • 28. dubna 1991 – Končí výroba trabantů v německém Cvikově. V průběhu 35 let bylo vyrobeno 3 096 099 trabantů!

Auto: (tom)
Foto: Martin PEKÁREK, archiv

Přečtěte si

Kontakty

  • Telefon 9.00 – 17.00: 225 974 140
  • Telefon po 17.00: 225 974 164
  • Fax: 225 974 141

RSS kanály serveru ahaonline.cz lze užívat pouze pro osobní potřebu. Jakékoli další šíření obsahu ahaonline.cz je možné pouze s předchozím souhlasem jeho provozovatele.

Známé celebrity
Adéla Gondíková • Agáta Hanychová • Alice Bendová • Andrea Verešová • Anife Vyskočilová • Anna Geislerová • Bolek Polívka • Dagmar Havlová-Veškrnová • Dagmar Patrasová • Dana Morávková • Dara Rolins • Dominika Mesarošová • Ester Janečková • Eva Holubová • Ewa Farna • Gábina Partyšová • Hana Krampolová • Hana Maciuchová • Hana Zagorová • Heidi Janků • Ilona Csáková • Inna Puhajková • Iva Janžurová • Ivana Chýlková • Ivana Gottová • Iveta Bartošová • Jan Kraus • Jana Boušková • Jaromír Jágr • Jiří Krampol • Jiří Langmajer • Jiří Paroubek • Jiřina Bohdalová • Karel Gott • Karel Roden • Kateřina Brožová • Klára Issová • Květa Fialová • Lejla Abbasová • Leoš Mareš • Libuše Šafránková • Lucie Bílá • Lucie Borhyová • Lucie Vondráčková • Mahulena Bočanová • Marta Jandová • Martin Dejdar • Martina Gavriely • Michaela Maurerová • Michaela Ochotská • Michal David • Monika Absolonová • Naďa Konvalinková • Naďa Urbánková • Oldřich Kaiser • Ondřej Gregor Brzobohatý • Ornella Štiková • Petr Janda • Petr Kolář • Petr Rychlý • Petra Faltýnová • Petra Janů • Richard Genzer • Simona Krainová • Simona Stašová • Taťána Kuchařová • Tatiana Dyková • Tereza Kostková • Tereza Voříšková • Tomáš Klus • Tomáš Řepka • Václav Vydra  • Veronika Žilková • Vilma Cibulková • Vojtěch Kotek • Zlata Adamovská