Speciální výstava představuje život za 1. světové války!
3
/
10
Prohlédnout znovu
Speciální výstava představuje život za 1. světové války!
1918 - Zranění měly nejčastěji zlétajících střepin.
|
Foto Aha! – Martin Přibyl, ČsOL
Zdravotní vůz - Součástí vozu byl operační sál i lůžkové oddělení. Probíhaly zde základní zákroky jako vytáhnutí střepin z rány nebo zastavení krvácen. Sloužil především pro převoz raněných vojáků do nemocnice.
|
Foto Aha! – Martin Přibyl, ČsOL
1918 - Dopisy psaly především svým rodinám.
|
Foto Aha! – Martin Přibyl, ČsOL
Poštovní vůz - Sloužil k přepravě dopisů a novin. Nejčastěji legionáři psali domů o svých pocitech. Za dobu války bylo přepraveno přes 4,5 milionu dopisů.
|
Foto Aha! – Martin Přibyl, ČsOL
Těpluška - Vagón, ve kterém vojáci přespávali. Skládal se z dvoupatrových paland, do kterých se vešlo až 16 mužů. Měli zde schované zbraně i osobní věci. K zahřátí jim sloužily kožešiny a malá kamínka.
|
Foto Aha! – Martin Přibyl, ČsOL
Obrněný vůz -Vůz jel vždy před lokomotivou, aby mohl čelit případným útokům. V jeho čele stálo dělo a po stranách měl kulomety Maxim 1910, kterými vojáci vystřelili až 550 ran za jednu minutu. Stěny vagonu byly vyplněny železným pláštěm a štěrkem.
|
Foto Aha! – Martin Přibyl, ČsOL
1918 - Až osm mužů spravovalo kulomety v obrněném voze.
|
Foto Aha! – Martin Přibyl, ČsOL
Kovářský vůz - Vojáci se zahřáli i v dělnickém voze, kde nechyběla kovářská výheň, kovadlina nebo soustruh na nožní pohon. Vyráběly se zde hlavně podkovy pro legionářské koně.
|
Foto Aha! – Martin Přibyl, ČsOL
1918 - Legionáři kovají podkovu.
|
Foto Aha! – Martin Přibyl, ČsOL
Dělo, které chránilo lokomotivu.
|
Foto Aha! – Martin Přibyl, ČsOL
Je snad Filip Kratochvíl v divadle něco víc? Svědectví z první ruky!
Drsné nařčení Sandevy! Ví, že mám prudkou alergii, říká Prachař
Trpká zpověď Brodské: Maminko říkala jiné ženě
Jon Bon Jovi o 35 letech manželství: Nebyl jsem svatoušek!
Krvavá hrůza v rodině Bohdalové: Pes roztrhal mámu...
Nemocného Jiřího Krampola (85) trápí také finanční problémy!