NEJ bouráky východního bloku vystavují v Brně: Pozor, zákruta!
2
/
15
Prohlédnout znovu
NEJ bouráky východního bloku vystavují v Brně: Pozor, zákruta!
Carevna
|
Foto Aha! – Zdeněk Matyáš, ČTK
První československý elektromobil EMA (zkratka pro Elektrický Městský Automobil) vyvíjel v Brně od roku 1968 Výzkumný ústav elektrických strojů točivých společně s VUT.
|
Foto Aha! – Zdeněk Matyáš, ČTK
1958 Gaz M 21 Volha S délkou 4810 mm se na evropské poměry řadila mezi velké automobily, šířka vozu byla 1800 mm a výška 1610 mm. Přezdívalo se jí carevna. Nejslavnějším majitelem tohoto vozu byl kosmonaut Jurij Gagarin (†34).
|
Foto Aha! – Zdeněk Matyáš, ČTK
Jelen, tradiční znak vozů značky Gaz.
|
Foto Aha! – Zdeněk Matyáš, ČTK
Jak jsme jezdili a žili? Expozici doprovázejí velkoplošné snímky mapující životní styl spojený s dobovými automobily a motocykly, případně reklamní fotky. Autorem je Vilém Heckel (1918 až 1970).
|
Foto Aha! – Zdeněk Matyáš, ČTK
Jak jsme jezdili a žili? Expozici doprovázejí velkoplošné snímky mapující životní styl spojený s dobovými automobily a motocykly, případně reklamní fotky. Autorem je Vilém Heckel (1918 až 1970).
|
Foto Aha! – Zdeněk Matyáš, ČTK
Skútr ČZ 175/502 Populární Prase, hit strojírenského veletrhu v roce 1956 konstruktéra J. F. Kocha. Pamětníci si s úsměvem zavzpomínali, jak se na téhle mašině jezdilo s větrem o závod.
|
Foto Aha! – Zdeněk Matyáš, ČTK
Trabant 600 Vůz s dvoutaktním motorem a karoserií z duroplastu se stal symbolem NDR. Model 600 má plechovou střechu, poprvé se objevil v roce 1963 na veletrhu v Brně. Nejrychleji jezdil 100 km/h. S trabanty se jezdilo i kempovat daleko k moři.
|
Foto Aha! – Zdeněk Matyáš, ČTK
1956 GAZ-M72 Poběda První sovětský osobák dostupný i v zahraničí. Vznikl za podpory Nikity Sergejeviče Chruščova a měl být určen především tajemníkům strany a předsedům kolchozů. V Polsku se montoval pod názvem Warszawa M20.
|
Foto Aha! – Zdeněk Matyáš, ČTK
Škoda 1000 MB de Luxe Embéčko se v Československu vyrábělo mezi lety 1964 až 1969. Byl to první sériově vyráběný automobil Škoda se samonosnou karoserií a motorem vzadu. Celkem se jich vyrobilo 443 141. De Luxe byl jeden z modelů.
|
Foto Aha! – Zdeněk Matyáš, ČTK
Trabant 600 Vůz s dvoutaktním motorem a karoserií z duroplastu se stal symbolem NDR. Model 600 má plechovou střechu, poprvé se objevil v roce 1963 na veletrhu v Brně. Nejrychleji jezdil 100 km/h. S trabanty se jezdilo i kempovat daleko k moři.
|
Foto Aha! – Zdeněk Matyáš, ČTK
Škoda 720 Favorit Měl se postavit západním bourákům. Na podobě karoserie se podílel italský průmyslový designér Giorgetto Giugiaro. Vzniklo jen několik prototypů, vyrábět se nezačal. Tento pochází z roku 1971.
|
Foto Aha! – Zdeněk Matyáš, ČTK
Škoda 720 Favorit Měl se postavit západním bourákům. Na podobě karoserie se podílel italský průmyslový designér Giorgetto Giugiaro. Vzniklo jen několik prototypů, vyrábět se nezačal. Tento pochází z roku 1971.
|
Foto Aha! – Zdeněk Matyáš, ČTK
Elektromobil již v roce 1970
|
Foto Aha! – Zdeněk Matyáš, ČTK
Elektromobil již v roce 1970
|
Foto Aha! – Zdeněk Matyáš, ČTK
Naši olympionici a mistři světa v Máme rádi Česko: Totální propadák
Suri Cruiseová se dnes stává dospělou: Osmnáctiny bez táty Toma
Bočanová dostala stopku kvůli dceři! Lascivní košťata přitom nevadí
Genzer ve StarDance pod tlakem: Režisér ho sprostě seřval
Nečekaný krok prince Williama: Proč opouští nemocnou Kate?
Luxus Švantnerové: Dcerka ťape v diorkách za 13,5 tisíce