Logo magazínu

Republiku křižovaly 149 let: Vlak s pošťáky na palubě

6 / 7
Prohlédnout znovu

Republiku křižovaly 149 let: Vlak s pošťáky na palubě

Poštovní vůz řady Fa. Výrobce Ringhoffer Praha, 1921. První vozy dodané na objednávku ČSD pro potřeby Československé pošty. Dodávka vozů této řady byla naposledy v roce 1919 ještě z rakouské objednávky. | Foto pro Aha! – Jiří Vašků, Muzeum vlakové pošty, Česká pošta, Poštovní muzeum
Vůz řady Fa. Výrobce Ringhoffer Tatra Kopřivnice 1930. | Foto pro Aha! – Jiří Vašků, Muzeum vlakové pošty, Česká pošta, Poštovní muzeum
Vůz řady Fa neznámý výrobce, 80. – 90. léta 19. stol. Od 20. let řada přejmenována na FF. | Foto pro Aha! – Jiří Vašků, Muzeum vlakové pošty, Česká pošta, Poštovní muzeum
Manipulace u vlakové pošty ve stanici Pardubice v roce 1913. Vůz řady Fa neznámého výrobce. | Foto pro Aha! – Jiří Vašků, Muzeum vlakové pošty, Česká pošta, Poštovní muzeum
Práce ve vlakové poště koncem 70. let. | Foto pro Aha! – Jiří Vašků, Muzeum vlakové pošty, Česká pošta, Poštovní muzeum
Vůz řady Postmw, Vagónka Studénka, 1985. Poslední typ u nás vyráběného poštovního vozu. Po rekonstrukci po roce 1999 slouží 29 kusů u České pošty na trase Praha – Pardubice – Olomouc – Ostrava v nočních poštovních rychlících. Vozy jsou v kategorii nákladní a zcela bez vnitřního vybavení... | Foto pro Aha! – Jiří Vašků, Muzeum vlakové pošty, Česká pošta, Poštovní muzeum
...a takto vypadal interiér vagonu, když ještě fungovala vlaková pošta. | Foto pro Aha! – Jiří Vašků, Muzeum vlakové pošty, Česká pošta, Poštovní muzeum

Konec v Kalendáriu! 15 litrů vody na plicích, Burešovou svírá strach

Dlouhý v zajetí litrů vína a nikotinu: Přiznal poruchu

Fatální pochybení Soukupa! ZÁKAZ STYKU S DCEROU?

Nešťastný Kristian Kodet: Milionová investice k pláči!

Lebkouni útočí! Kdo na léto shodil vlasy?

Mrazivý vzkaz Patrasové: Bože, vezmi mě k ní