Kolik Záhrobská vytěží ze světového zlata? Milionová Šárka!
PRAHA – Triumfem na světovém šampionátu rozrazila dveře k milionům. Slalomářka ŠÁRKA ZÁHROBSKÁ se může ve dvaadvaceti letech stát hodně bohatou ženou. Jen od svazu jí za zlatou medaili náleží 800 tisíc korun. A to je ve srovnání s možnými příjmy od sponzorů pouhé všimné.
Triumfem na světovém šampionátu rozrazila dveře k milionům. Slalomářka ŠÁRKA ZÁHROBSKÁ se může ve dvaadvaceti letech stát hodně bohatou ženou. Jen od svazu jí za zlatou medaili náleží 800 tisíc korun. A to je ve srovnání s možnými příjmy od sponzorů pouhé všimné. „Díky reklamě si může vydělat až několik desítek milionů korun,“ prozrazuje Daniel Köppl, šéfredaktor týdeníku Marketing a Media.
Nabízí se srovnání s Alešem Valentou. Lyžařský akrobat dokázal své olympijské zlato ze Salt Lake City zpeněžit díky reklamě na žvýkačky Wrigley, automobily Toyota, mobilního operátora TMobile… „Celkově si díky tomu mohl vydělat zhruba 15 milionů korun,“ podotýká nejmenovaný odborník.
Záhrobská ho v tomhle může hravě překonat. „Valenta dělal sport pro pár nadšenců. Lyžařů je v Čechách dva miliony. To je pro všechny reklamní partnery skvělý potenciál,“ podotýká marketingový specialista Tomáš Klečka.
Druhou nespornou výhodou Záhrobské je, že je žena. A navíc krásná. „Pro ženy může fungovat jako vzor a chlapi se na pěknou ženskou vždycky rádi podívají,“ doplňuje Köppl. V tomto směru by mohla navázat na další krásku – tenistku Nicole Vaidišovou, která po boku zahraničních celebrit propaguje oděvní značku Reebok. Ostatně už dnes je Záhrobská jednou z tváří výrobce lyží Head.
Záhrobskou (na rozdíl třeba od Nicole Vaidišové) nezastupuje žádná mezinárodní agentura. Manažera jí stále dělá otec Petr, který je stejně nekompromisní při trénování své dcery jako při jednání s reklamními partnery. „Dokázal jsem Šárku nebo syna Petra prodat, když byli deset dvanáct let staří. S nějakým ohlupováním u mě někdo těžko uspěje,“ říká bývalý právník, který je v médiích prezentován po boku své dcery velmi často.
„Je za jejími výsledky vidět až moc. Možná by ji měl trochu pustit,“ říká svůj názor a doporučuje odborník na marketing Marek Rejman. „V tom případě může dobýt nejen Česko, ale i lukrativní trhy v zahraničí.“
Reklamní plusy...
-
Dosáhla zcela výjimečného úspěchu, který nemá v Čechách obdoby
-
Alpské lyžování je všeobecně oblíbený sport
-
Je žena, navíc pohledná
-
Na veřejnosti vystupuje velmi skromně a sympaticky, nedají se od ní čekat skandály
-
Dělá rychlostní sport, který se dobře prodává
... a mínusy
-
Lyžování nemá velký prostor v českých televizích
-
Není typickým příkladem extroverta, na firemní mejdany ji moc neužije
-
Kariéra lyžaře-profesionála není věčná, navíc hrozí zranění
Autor: Tomáš Klement
Foto Aha!: Denisa Hamerníková