Loprais měl narozeniny a za volant kamionu posadil unaveného mechanika. Ten usnul!

Mikrospánek? Chvilková slabost? Nebo snad alkohol v krvi?! Nad děsivou havárií českého kamionu na Rallye Dakar se vznášejí otazníky. Řidič Aleš Loprais (32) skončil ve špitále se dvěma zlomenými obratli, jeho mechanik s otřesem mozku a černožlutá tatrovka za 25 milionů korun je na odpis...
Co se, proboha, mezi chilskými městy Antofagasta a Iquique stalo? Tatrovka jen volně přejížděla na další měřený úsek, jelo se po rovné asfaltce. „Po těžké první části etapy jsem nechal řídit mechanika Petra Almášiho, kterého bohužel přemohl mikrospánek,“ napsal Loprais na webu.
Sám usnul, »vytuhl« i navigátor Michal Ernst a po chvíli i mechanik za volantem. Všichni spali jako Šípkové Růženky. Zrovna v den, kdy Loprais slavil narozeniny...
„Probudil jsem se v momentě, kdy se vůz začal řítit do obrovské rokle. Křičel jsem na Almiho, ale ten nereagoval. Náraz to byl šílený,“ popisoval Loprais.
Kamionu se okamžitě utrhla obě přední kola a udělal několik kotrmelců přes přední osu. Zázrak, že posádka nedopadla hůř! Cesta do nemocnice trvala nekonečné tři hodiny, ale už si všichni slíbili: „Za rok chceme Dakar vyhrát!“
Takhle dopadl strejda...
Táta Milan si při paraglidingu zlomil dva obratle, stejně teď dopadl i Aleš. A aby toho nebylo u Lopraisů málo, legendární strejda Karel (62) má podobný zážitek! Na Dakaru 2003 si při hrůzostrašné havárii zlomil bederní obratel.
„Šestkrát jsme šli přes střechu, tři měsíce jsem pak měl sádrový krunýř,“ vzpomenul. A jeho parťák Josef Kalina přidal: „Jak začnou kamiony lítat vzduchem a dělat kotrmelce, stávají se z nich mlýnky na lidský maso. Už jen ty zvuky jsou strašný!“