Jan Charouz v tréninku F1: Sranda za dvacet »mega«!
No, nebyla to sice žádná hitparáda, ale Češi si mohou s ulehčením odškrtnout – tak sláva, po deseti letech máme dalšího pilota ve formuli 1. Jan Charouz (24) se včera proháněl v tréninku na brazilském okruhu Interlagos. Dojel poslední, ale byl nejpilnější, obkroužil 37 kol, nejvíc ze všech.
Do Velké ceny Brazílie ale samozřejmě nezasáhne. Jezdil za provinční tým HRT Hispania, vyzkoušel jim káru a ukázal se jako vcelku schopný pilot. „Je to senzační pocit. Mám profilicenci, třeba se mohu do závodu podívat v příští sezoně,“ básnil spokojeně syn majetného otce. „Jsem za tu příležitost tátovi moc vděčný. Je to obrovská zkušenost.“
Byl to ostatně Antonín Charouz, kdo před deseti lety dostal do F1 Tomáše Engeho. Start v závodě tehdy přišel na dvacet milionů korun. „Nikdo si to nedovede představit, nyní je mnohem těžší dostat českého jezdce do formule 1,“zmínil Charouz starší.
Podle odborníků jen účast v tréninku přijde dnes na stejné peníze jako tehdy ostrý závod Velké ceny. „Může se pohybovat od šesti set do osmi set tisíc eur (pozn. až 20 milionů korun). Jezdec se zviditelní, měl by využít příležitosti. Pokud příští rok dojde k rošádám jezdců mezi stájemi, není vyloučeno, že mladý Charouz získá místo třetího pilota. Dejme tomu u týmu Lotus Renault, kde je veden jako testovací jezdec,“ řekl jeden z expertů blízkých Charouzovi.
Ostatně za testy v Abú Zabí, kde posledně Charouz jezdil pro Hispanii i Lotus, nechal 10 milionů korun!
Jan Charouz: Bál jsem se, abych nepřekážel...
Hlavní prioritou podle Jana Charouze bylo neudělat v Sao Paulu ostudu.
Honzo, prozradíte první pocity?
„Byl jsem na trati s jezdci jako Schumacher, Alonso nebo Vettel, bylo to naprosto fantastické.“
Minule jste testoval v Abú Zabí, dá se to srovnat?
„Nedá se to vůbec srovnat s testy nováčků. Musel jsem dávat pozor, abych někomu nepřekážel.“
Byl jste poslední. To je asi jedná kaňka, která kalí radost, co?
„Nemohli jsme očekávat jiný výsledek. Interlagos neznám tak dobře, takže jsem měl ještě rezervy. Kolo od kola to bylo ale lepší.“
Kde na to berou? Platí to herny a kasina!
Formule 1 je výhradně o penězích. Kdo platí, ten jezdí. A bývalý automobilový závodník Antonín Charouz (57) si vždycky umí najít cestičku ke zdroji. Peníze na závodění jdou mj. i z hazardu. Jak? Je to prosté.
Hazardní společnosti ze zákona odvádějí část obratu na nadace a dobročinná sdružení. Jejich peníze by měly posloužit dobré věci. Ale někdy také ne. Například Charouzův Junior Racing Klub dostal podle Hospodářských novin loni od hazardních firem skoro 90 milionů korun. A z těchto peněz se pořádají motoristické závody a také uspokojují formulové choutky mladého Charouze.
A třeba agentura BPA, patřící také Charouzovi magnátovi, dostala loni 59 milionů korun! To se to pak závodí…