Formule 1 v úplně novém hávu, i starý král »Schumi« se převlékl - 3, 2, 1... START!
12. března 2010 • 02:00
Nová doba, chce se zvolat! Ano, ve formuli 1 nezůstal téměř kámen na kameni, neplatí téměř nic z toho, co dosud. Dokonce ani starý král Michael Schumacher, vracející se na bojiště po tříleté pauze, nemá na sobě »hermelín« tradiční rudé barvy.
.. Nová sezona nové F1 začíná již o tomto víkendu závodem v Bahrajnu. A zde je pro vás malý průvodce – přehled změn a taky 10 nejpalčivějších otázek pro rok 2010.
10 otazníků roku 2010
-
Jak dopadne Schumacherův comeback? „Zkraje to bude asi těžké, na konci sezony ale budeme vyhrávat,“ ujišťuje sedminásobný mistr světa.
-
Kde si vjedou do vlasů? Zajiskří to dřív u McLarenu mezi britskými hvězdami Hamiltonem a Buttonem, anebo u Ferrari mezi Alonsem a Massou?
-
Co dají F1 tři nové týmy – Lotus, Hispania a Virgin? Budou míchat kartami, nebo »zametat« a ohrožovat rychlejší jezdce?
-
A kolik týmů asi vinou finančních těžkostí nedokončí sezonu?
-
Rozhodl se obhájce titulu Jenson Button správně, když dal před Mercedesem (pokračovatel týmu Brawn GP) přednost McLarenu?
-
Nebudou závody bez možnosti dotankovávat a taktizovat s množstvím paliva nudné?7. Vyhraje titul některý ze čtyř bývalých šampionů (Schumacher, Alonso, Hamilton, Button), anebo bude korunován nový vládce (Vettel, Massa)?
-
Jak se předvede Bruno Senna? Má v krvi stejnou rychlost jako jeho legendární strýc Ayrton?
-
Umí Vitalij Petrov řídit, anebo je pro Renault pouhou »penězolapkou« v zádech s bohatou ruskou lobby?
-
Objeví se během sezony v některém z týmů italský intrikán a playboy Flavio Briatore?
Nejzásadnější novinky
-
Počet týmů se zvedl na 12, v každém závodě tedy uvidíme 24 formulí místo loňských dvaceti.
-
Noví jezdci: Vedle Senny přicházejí nadějní Hülkenberg a Di Grassi, exoty startovního pole jsou Ind Chandhok a první Rus Petrov. A samozřejmě se vracejí matadoři M. Schumacher, de la Rosa a Massa.
-
Nový kalendář: nezačíná se v Austrálii, ale v Bahrajnu; jede se rekordních 19 závodů (místo loňských 17), zcela nový okruh dobudovává Korea.
-
Bodovací systém pamatuje na prvních deset jezdců v cíli, vítěz bere 25 bodů, další 18, 15, 12, 10, 8, 6, 4, 2 a 1.
-
Tankování během závodu je zakázáno! Nádrže se tak musely zvětšit z 80–120 na cca 250 litrů, což mj. prodloužilo auta o 15–20 cm.
-
V kvalifikaci bude po první a druhé části (20 a 15 min.) odpadat po sedmi nejpomalejších autech, nejlepších 10 si to rozdá v závěrečné desetiminutovce s minimem paliva v nádržích o pole position.
-
Nové barvy. Ano, zvykejme si, že k Michaelu Schumacherovi už nepatří rudá barva Ferrari, ale stříbrná Mercedesu...
-
Účastníci třetí části kvalifikace nesmí před závodem přezouvat pneumatiky, ostatní ano. Každý jezdec má na závodní víkend jen 11 sad gum (+7 pro případ deště).
-
Přední kola se zúžily o 2,5 cm, o to hůř se budou auta ovládat a chovat, zakázány jsou kryty kol.
-
Nový šéf: po 16 letech už nebude F1 dozorovat Max Mosley, v křesle prezidenta FIA jej vyměnil někdejší boss týmu Ferrari Jean Todt.