Michaela Schumachera nepustí zpět do formule 1 bolavý krk - Zabalil to!

STUTTGART/PRAHA – Konec velkého snu! Zapomeňte, že formule 1 dostane pro letošek novou šťávu. Legendární Michael Schumacher (40) totiž coby náhradník za zraněného Brazilce Massu do rudého vozu ferrari nakonec nezasedne. Bolí ho krk.
Konec velkého snu! Zapomeňte, že formule 1 dostane pro letošek novou šťávu. Legendární Michael Schumacher (40) totiž coby náhradník za zraněného Brazilce Massu do rudého vozu ferrari nakonec nezasedne. Bolí ho krk...
Kdepak, »Schumi« nechrchlá hleny. Při tvrdém tréninku, který v minulých týdnech kvůli svému comebacku podstoupil, se mu totiž zlověstně připomněla stará rána – pochroumané krční obratle. Ty si zle pohmoždil při únorovém skotačení za řídítky superbiku, které skončilo ošklivým pádem.
„Je mi to vážně moc líto. Hlavně kvůli fanouškům a všem lidem od Ferrari, kteří mi při mém návratu pomáhali,“ smutnil sedminásobný mistr světa, jehož prý bolest výrazně omezovala. „Zkoušeli jsme všechno možné, ale způsob, jak se zbavit mých potíží, se nalézt nepodařilo. Extrémní zátěž ve vozu formule 1 můj krk prostě nezvládne,“ dodal Němec. Piloti »efjedniček« zažívají při jízdě silné vibrace, přetížení až 3G a tlak na krk o váze až 35 kg. Zdravá a silná krční páteř je tedy nutností.
Je to pech, protože od Schumachera se čekaly velké věci. Kondici má stále mimořádnou, zkušeností habaděj a karambolů se nikdy nebál – agresivita z něj na trati vždy tryskala. Vedle toho měl být samozřejmě ohromným mediálním a marketingovým tahákem. Místo něj pojede GP Evropy ve Valencii (23. srpna) italský testovací jezdec Luca Badoer. Taková šedivá nula (48 závodů/0 bodů), ale se zdravým krkem...
Jak to celé bylo?
Nebyl to celé jen geniální marketinkový tah, způsob, jak značce Ferrari přivlastnit celosvětovou propagaci během měsíční letní dovolené v F1? Asi ne, každopádně seběhlo se to celé takhle:
-
26. července:
Italští tifosi, Niki Lauda a další experti rozvinuli teorii, že ideálním mužem pro záskok je 40letý Schumacher. -
28. července:
Schumacherův manažer Willi Weber vše vehementně vyvrací: „Ať už Massu zastoupí kdokoli, Michael to na 200 procent nebude!“ -
31. července:
FIA již vyřizuje žádost o obnovení jeho superlicence, on krouží ve dva roky starém voze po okruhu v Mugellu. -
2. srpna:
Dostává zprávu, že dva týmy – Williams a Red Bull – jsou proti udělení výjimky k jednodennímu testování s letošním modelem Ferrari F60. -
10. srpna:
Dohaduje si, že na vlastní náklady bude další dva dny jezdit v Mugellu, opět s monopostem z roku 2007. Chce zatížit krk. -
11. srpna:
Vydává oficiální prohlášení, v němž se naděje na návrat vzdává. Na Velkou cenu Evropy do Valencie je ihned nominován Ital Badoer.