Roman Šebrle - Včera měl šichtu!

Co je těžší? Desetiboj, nebo natáčení reklamy? PRAHA – Tak zničující den jako včera nezažije ROMAN ŠEBRLE (31) ani na nejtvrdším tréninku, i kdyby se trenér rozhodl, že ho uštve.
Tak zničující den jako včera nezažije ROMAN ŠEBRLE (31) ani na nejtvrdším tréninku, i kdyby se trenér rozhodl, že ho uštve.
Vstával v sedm, v osm musel být na place. Bez jídla, jen o vodě, čaji, sendvičích, koblihách anebo ovoci musel vydržet celý den. „Ticho, prosím! Kamera! Klapka! Akce!“ znělo kolem něj. Točil reklamu. Končil chvíli před půlnocí…
Kolem haly Olympu ve Stromovce je už od ranního kuropění nebývale živo, po její delší straně zacouvané čtyři náklaďáky, dodávky i pojízdný bufet. Všechna okna už halí černé fólie, na ploše rostou do výšky stožáry s reflektory, staví se kolejnice pro kameru.Šebrle, hlavní aktér chystané reklamy, přijíždí na osmou. Chvatně se převleče, klusem obrazí pár koleček, důkladně se rozcvičí. Kameraman Martin Štěpánek si mezitím s dublérem, kterým je desetibojař Josef Karas, nanečisto dolaďuje první záběry.
Šebrle se do dresu svléká až před půl desátou. Rozběhne se, mocně odrazí a plachtí do písku. Pak ještě jednou. „Dobrý, máme!“ nahlásí režisér Petr Staněk a Šebrle se s radostí podiví: „Tohle už je všechno, jo?!“ „Kdepak, ještě nás čeká asi patnáct jiných záběrů,“ vysvětluje »rejža«. Na stoličce u monitoru šmiká prsty, aby naznačil, kde přijde střih, a zatím si z kelímku bryndá kafe na kalhoty. Ale je v uměleckém rauši, nevnímá... Mění se objektivy, polohy světel, rozmístění zástěn. Kameraman ukryt ve velké plachtě se dává i se svým drahocenným nástrojem zahrabat do písku. „Romane, zkuste při dopadu špičkami kopnout písek rovnou do kamery, ano?“ žádá režisér.
Protagonistu si předchází, vyká mu a chová se k němu uctivě, až skoro s ostychem. „Měl jsem strach, aby nepřišla nějaká primadona, ale jsem mile překvapen. Je naprosto v pohodě,“ pochvaluje si stranou Staněk.
Šebrleho nikdo nelíčí, nečeše ani se neřeší jeho rozpraskané rty. Vizážistka ho jenom, jeli to třeba, postříká sprejem s vodou či natře olejem, aby vyvolala dojem krůpějí potu.
Každý natočený záběr si Šebrle s filmaři důkladně prohlíží ze záznamu. „Já jsem spokojenej,“ hlásí režisér. „Vy možná, ale trenér až tohle uvidí! Otřesný skok!“ kárá se Roman a choulí se o pauze do zeleného županu. Byť pod střechou, pořád je chladno, slabých 15 stupňů. Filmaři přinášejí teplomety...
Kamera vrčí, točí se o sto šest, ráno v pískovišti míří hlavně na kotníky a kolena, odpoledne se Šebrle otáčí s diskem a ukazuje rameno a loket. Štáb asi třiceti lidí kmitá bez ustání.Celý šot bude ve výsledné podobě měřit 30 sekund, jejich výroba ovšem vyjde skoro na dva miliony korun! „Cože?“ zděsí Šebrle. „To jsem mohl zkasírovat sám a natočil bych to s pár kamarádama na mojí kameru!“ chechtá se.
Ovšem jak postupuje únava, úsměvů je mezi členy štábu i na jeho tváři míň a míň. Skoro v každé pauzičce Šebrle telefonuje, pár hodin mu zpříjemní syn Štěpán, který se s mámou přišel podívat. Čas se i tak vleče, den se zdá nekonečný...
Tak až někdy zkraje dubna zahlédnete v bloku televizních reklam tu, v které Šebrle propaguje přípravek GelActiv na výživu kloubů, a hlavou vám prolétne remcavá poznámka »No jo, kolik za to zase dostal?! To jsou snadno vydělaný prachy!«, zkuste si vzpomenout také na tento článek.
Možná pochopíte, že zadarmo ani olympijský vítěz nic nedostane...
Před kamerou žádný nováček
Před kamerou nestál poprvé, jedno natáčení reklamního spotu už má Roman Šebrle za sebou. V roce 2004 točili s kolegou Tomášem Dvořákem pro Eurotel. „Moc se mi to líbilo. Režíroval to tehdy Kryštof Michal ze Support Lesbiens,“ vybavuje si.
Ten spot tehdy končil vaším společným skokem do vody, že?
„Jo, ale my jsme neskočili. Tedy já jsem chtěl, ale nakonec jsem si to rozmyslel. Přece jen to bylo deset metrů a do olympiády pár dnů…“
Taky to tehdy bylo tak dlouhé?
„Snad ještě víc! Jenže taky jsme se měli jak v bavlnce! V lese tam pro nás dva stál superluxusní obytný vůz, kde bylo všechno: ložnice, kuchyň, záchod… Dalo by se v tom normálně bydlet!“
Díváte se na reklamy? Jaké máte rád?
„Reklama mě baví jen tehdy, když má vtipnou pointu. Jako třeba klip fotbalového nároďáku, jak ten chlápek ukradne Dinovi dres a vloudí se na trávník…“
Teď propagujete přípravek na klouby GelActiv jako před nedávnem Jan Železný. Užíváte ho sám?
„Užívám a dlouho. Ty věci fungují.“
Sportovci v TV reklamě
Jakub Janda .........................nápoj Actimel
Lenka Šmídová ....................výživa Viaderm
Kateřina Neumannová .........zubní pasta Odol
Milan Hnilička ..........................pivo Budvar
Fotbalová reprezentace ..........T-Mobile, ING
Karel Brückner ....................pivo Gambrinus
Karel Poborský ................pojišťovna Uniqa
Štěpánka Hilgertová ...........pojišťovna Uniqa
Kateřina Kůrková ................Komerční banka
Radek Štěpánek .........minerálka Ondrášovka
Autor: Martin BREJLA