Kopačky v roce 2006? To je něco jako talisman!

EEFELD – Nejen dresy mají vyvedeny v národních barvách, ale také kopačky, svoji hlavní »pracovní pomůcku«.
Nejen dresy mají vyvedeny v národních barvách, ale také kopačky, svoji hlavní »pracovní pomůcku«. Fotbalisté nároďáku tak mají většinou obutí laděno do trikolóry.
Před turnajem turnajů převažují tedy modrá, červená a bílá. Například Pavlu Nedvědovi včera do Seefeldu dorazily kopačky značky Uhlsport. Sněhobílé a s červenými doplňky. „Jsou krásný, akorát mají dlouhý tkaničky,“ obhlédl včera ráno na tréninku zásilku a musel provést malou úpravu. Přistřihl je a od šéfa vedoucí výpravy Jaroslava Dudla si vypůjčil zapalovač. „Auu, to pálí,“ chytal se prsty za ucho, když opaloval konce, aby se netřepily. Na kopačkách má svůj podpis, vlaječku a nápis Mondial 2006.
Zpovzdálí ho sledoval Tomáš Ujfaluši. Měl modré boty od Adidasu,s nímž krátce před šampionátem podepsal osobní smlouvu a stal se reklamní tváří firmy. „Na jazyk jsem si nechal vyšít Ufa a Kata, což je moje přezdívka a zkrácené jméno manželky a dcery. Je to něco jako talisman,“ vysvětlil. Protože mají bílé pruhy, stačí, aby si jen navlékl červené tkaničky, a trikolóra je kompletní. Vladimír Šmicer má na svých bílých mizunech zase vyšity inciály V. S. a sedmičku, s níž hraje.
Nejvíc hráčů ale obouvá Nike a do Seefeldu uprostřed týdne dorazila zásilka modrých kopaček ve třech různých variantách s tradiční »fajfkou«. „V reprezentaci hráči používají tři různé modely a každý z nich má vlastní barevné provedení. Na některých je vlaječka na patě, na dalších na jazyku, a nechybí příjmení každého hráče na vnitřní straně nártu,“ vysvětlila Martina Musilová z českého zastoupení Nike.
Autor: (mich)
Foto: Denisa HAMERNÍKOVÁ