Fernando Alonso: Kam s ním?!
SAO PAULO/PRAHA – Velkým finále skončil včera večer v Brazílii letošní ročník mistrovství světa formule 1. Kdo z tria Hamilton – Alonso – Räikkönen urval titul šampiona už asi víte. Nepitvejme se proto v historii, raději se podívejme, co nového bude v F1 v sezoně 2008!
Velkým finále skončil včera večer v Brazílii letošní ročník mistrovství světa formule 1. Kdo z tria Hamilton – Alonso – Räikkönen urval titul šampiona už asi víte. Nepitvejme se proto v historii, raději se podívejme, co nového bude v F1 v sezoně 2008!
Zůstane Alonso u McLarenu?
Největší hádanka celé F1, jejíž řešení ovlivní spoustu dalších věcí a osudů. Alonso má smlouvu ještě na dva roky v McLarenu a před startem závodu v Brazílii do televize tvrdil: „Teď preferuji variantu zůstat.“ Panuje ovšem přesvědčení, že kvůli nezdravé rivalitě mezi Alonsem a Hamiltonem tým dvojici rozpráší. Dokonce se objevily zprávy, že představenstvo Mercedesu odhlasovalo, aby byl Alonso uvolněn. Šel by nejspíš zpět k Renaultu, ovšem finančně nejzajímavější nabídku mu dává Toyota – 150 milionů dolarů na tři roky! Sestava Ferrari je stálá a potvrzená (Räikkönen, Massa), měnit nebude ani BMW (Heidfeld, Kubica) a Red Bull (Webber, Coulthard).
Víc závodů, jeden v noci
V další sezoně se zřejmě pojede 18 Velkých cen, o jednu víc než letos. Z kalendáře zmizí GP USA v Indianapolis, nová je GP Evropy ve Valencii a závod v Singapuru, kde se dokonce pojede v noci za umělého osvětlení!
Zmizí jméno Schumacher?
V Brazílii dal loni sbohem formuli 1 Michael Schumacher a letos to mohl být poslední závod i pro jeho mladšího bratra Ralfa, jehož už přes palubu hodil tým Toyota. „Nesmysl!“ ohradil se. „Na sto procent budu jezdit F1 i napřesrok.“ prohlásil. Doznal sice, že zmizí z čelních pozic platové hitparády, přesto prý od nového týmu pořád bude dostávat plat. „Mezi ty, co si musí místo v F1 kupovat, já nikdy patřit nebudu,“ dodal nabubřele. Jeho pravděpodobnou destinací bude Spyker, který ovládl jeho přítel, indický miliardář Vijay Mallya. Tým bude vystupovat pod názvem Force India.
Soumrak veteránů
Rakušan Wurz (33) kariéru ukončil rovnou, totéž ale může potkat i Giancarla Fisichellu (34 let, 194 GP). Na přání týmu Renault musí vyčkat, až jak se vyvrbí situace okolo Fernanda Alonsa. „Jsem na čekačce. Nechce se mi končit, jsem pořád ještě mladý kluk,“ směje se. Navzdory platným smlouvým však prý místa nemají pod penzí ani služebně nejstarší pilot Brazilec Barrichello (35 let, 249 GP, Honda) a Ital Trulli (33 let, 181 GP, Toyota).
Noví hrdinové: Bourdais…
Velkým jménem může být obrýlený Francouz Sébastien Bourdais, trojnásobný šampion zámořské série Champ Car (2004, 2005, 2006; 27 výher v 67 závodech), jehož ulovil tým Toro Rosso. Briatore podle všeho zapůjčí Franku Williamsovi talentovaného Nelsona Piqueta juniora, syna brazilského mistra světa 1981, 1983 a 1987. Volné místo u Toyoty nejspíš obsadí Rakušan Timo Glock. Počet týmů (11) se nejspíš nezmění, dvanáctá licencovaná stáj Prodrive asi nestihne dokončit vývoj vozu.
Kola se budou protáčet
Ano, po letech se zase budou kola aut divoce protáčet, budou se pálit gumy, protože zmizí elektronická kontrola trakce. Uvaleny budou také limity pro změny na motorech a aerodynamice aut, boss Ecclestone chce prosadit změnu bodovacího systému, která by titul mistra světa zaručila vítězi největšího počtu Velkých cen.