Volají: Chcete mě?

PRAHA – Chcete mě? Tak nyní zoufale křičí obě pražská fotbalová »S«. Na Letenské se vykašlal Eurotel, ČSA se chystá k rozvodu se sešívanými. V rozpočtech zejí díry v řádech desítek milionů ročně!
Chcete mě? Tak nyní zoufale křičí obě pražská fotbalová »S«. Na Letenské se vykašlal Eurotel, ČSA se chystá k rozvodu se sešívanými. V rozpočtech zejí díry v řádech desítek milionů ročně!
Každý z klubů však stojí při jednáních na jiné startovní čáře. Spartě se sice sakra nehodí, že bez Ligy mistrů nevyloudí ze sponzorských kapsiček tolik, kolik by chtěla. Avšak! Může si prý vybírat. „Finišujeme, partnera oznámíme do začátku přípravy,“ chlubí se ředitel komunikace Lukáš Přibyl. Tak slavné to ale nebude. Sponzora měla znát veřejnost již před měsícem. Náhle se čeká. Proč? Že by výše příspěvku odvisela od účasti v evropských pohárech? Poslední šancí rudých je výhra v Poháru ČMFS. Tipněte si, kdo jej asi získá...?
Naopak od Slavie ruce pryč! Nechceteli tedy přijít na buben. Francouzský Carrefour přišel, zasponzoroval a letos jeho obchody převezme Tesco. ČSA, nynější partner sešívaných, se topí v dluzích. Stejně jako tápající klub. I proto se jejich cesty rozcházejí. „ČSA přebral po Tvrdíkovi, velkém fandovi Slavie, Radomír Lašák. A to je zarytý nepřítel ztrátových investic!“ prozradil Aha! zdroj obeznámený s chodem klubu. „Lašák ví, že když si Slavia neuhrála titul ani Ligu mistrů letos, nestane se tak nejspíš nikdy. S tak těžkou krizí u Sparty už se nadlouho nedá počítat,“ dodal náš zdroj. „Generálního sponzora pro příští ligový ročník nemáme,“ nijak nezastírá mluvčí klubu Alexander Kliment.
Kdo by mohl mít vůbec zájem? Domácí společnosti na to (především ve Spartě) nemají. Generální sponzor musí do její kasy napustit ročně řádově 40–60 milionů! (pro srovnání: Manchester Utd. bude kasírovat od pojišťovny AIG v přepočtu 580 mil. Kč). Podle zákulisních informací Sparta loví zejména v energetických vodách.
Proniknout na prsa fotbalistů Slavie je výrazně levnější. „V extrémním případě by mohl být kontrakt až desetkrát levnější než u Sparty,“ odhaduje marketingový specialista Jakub Dlouhý. „I proto nepochybně někoho seženou. Stále platí za druhou největší fotbalovou značku.“ Podle našich informací si červenobílý klub myslel na stejně zbarveného mobilního giganta Vodafone. Ten by však jezdil raději po ledě. Příští týden bude totiž ohlášen titulární partner hokejové extraligy. A Tipsport jím už nebude…