Nová Škoda Octavia RS: Ještě rychlejší - 242 km/h!
Kvílení pneumatik, horko sálající z motorů i od těžce zkoušených brzd. Intenzivní zkoušku od motoristických novinářů podstoupily v tomto týdnu na maďarském závodním okruhu Euroring zbrusu nové Škody Octavie RS. Nedělní Aha! se do testování také zapojilo. A první pocity?
Nejrychlejší verze Škody Octavia po omlazovací kúře získala díky novému nárazníku a světlometům agresivnější výraz. Kromě toho se od svého předchůdce liší také pásem z LED diod, které plní funkci denního svícení. Díky aerodynamickým úpravám je teď »ereso« v karosářské verzi sedan o dva kilometry v hodině rychlejší, přestože jak benzinový, tak naftový motor zůstaly beze změny. Maximálka je posunutá v případě benzinového 200koňového motoru až na 242 km/hod,zlepšila se také hodnota zrychlení z nuly na stovku. Teď činí 7,2 sekundy.
Omlazená Škoda RS, která se začíná vyrábět a prodávat již nadcházející týden, bude přes vylepšení levnější než dosud prodávaná. Benzinová verze je o 16 000 Kč levnější, naftová o 15 000 Kč. Stejné rozdíly jsou i v případě verze combi.
Zatímco příď je teď hodně změněná, uvnitř je skoro všechno již tři roky důvěrně známé. Vlastně jen rádio, ovládání klimatizace a volant jsou nové. Při jízdě po běžných silnicích, které jsme si během jednoho dne ježdění s novinkou v okolí Budapešti také vyzkoušeli, se ukázalo, že podvozek octavie RS je skvělým kompromisem mezi tím, co je potřeba pro každodenní jízdu třeba i s rodinou na chalupu a ryze sportovním automobilem.
Technická data nejrychlejší verze
(2,0 TSI – liftback s manuální převodovkou)
-
Délka x šířka x výška: 4597 x 1769 x 1447 mm
-
Max. výkon: 200 koní
-
Max. točivý moment: 280 Nm
-
Rozměr pneu: 225/45 R17
-
Zavazadlový prostor: 585 l
-
Zrychlení 0100: 7,2 s
-
Max. rychlost: 242 km/hod.
-
Spotřeba: 7,5 l/100 km